Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: VU+ och CI+?

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    VU+ och CI+?

    Känner att jag är lite nybörjare på det här med olika CAM:ar.
    Som jag fattar det, så har VU+-boxarna plats för i alla fall en CAM, min fråga är då, funkar det att använda en CI eller en CI+ eller är det bara CI som funkar.
    Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att köpa någon av VU+-boxarna och vill då vara framtidssäker.
    Jag vill kunna köra med soft-CAM till att börja med och sen om/när det inte funkar längre vill jag bara behöva köpa en CI+ modul och sen köra vidare med samma box.

    Om det inte funkar med VU+-boxarna, är det någon som vet en box som funkar på detta sätt?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vitsen med att ha en Linux-box som t.ex. Dreambox eller Vu+ är att man inte ska vara så inlåst som man är med operatörernas boxar. T.ex. få lov att spela in TV-program avkodade, möjlighet att installera softcam m.m.

    Som jag fattat det så är villkoren för att en box ska bli godkänd för CI+ väldigt restriktiva. Det jag nämnde ovan kommer knappast att vara tillåtet i en box som är godkänd för CI+. Så om det nu skulle komma en firmware för Vu+ som är tillåten att använda med CI+ så kommer den att vara så strippad att vitsen med att använda en Linuxbox i praktiken försvinner. Jag skulle gissa att det inte kommer någon sådan firmware.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Vitsen med att ha en Linux-box som t.ex. Dreambox eller Vu+ är att man inte ska vara så inlåst som man är med operatörernas boxar. T.ex. få lov att spela in TV-program avkodade, möjlighet att installera softcam m.m.

    Som jag fattat det så är villkoren för att en box ska bli godkänd för CI+ väldigt restriktiva. Det jag nämnde ovan kommer knappast att vara tillåtet i en box som är godkänd för CI+. Så om det nu skulle komma en firmware för Vu+ som är tillåten att använda med CI+ så kommer den att vara så strippad att vitsen med att använda en Linuxbox i praktiken försvinner. Jag skulle gissa att det inte kommer någon sådan firmware.
    Om nu inte källkoden till CI+ läcker ut

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Tackar för snabbt svar.
    Detta låter ju inte så bra ju, men är väl bara att gilla läget.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Känner att jag är lite nybörjare på det här med olika CAM:ar.
    Som jag fattar det, så har VU+-boxarna plats för i alla fall en CAM, min fråga är då, funkar det att använda en CI eller en CI+ eller är det bara CI som funkar.
    Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att köpa någon av VU+-boxarna och vill då vara framtidssäker.
    Jag vill kunna köra med soft-CAM till att börja med och sen om/när det inte funkar längre vill jag bara behöva köpa en CI+ modul och sen köra vidare med samma box.

    Om det inte funkar med VU+-boxarna, är det någon som vet en box som funkar på detta sätt?
    Golden interstar LX 3 har stöd till vissa C+ moduler

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SSIV Visa inlägg
    Golden interstar LX 3 har stöd till vissa C+ moduler
    Den mottagaren klarar inte CI+ vad jag kan se

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    nedan är väl iofs ingen garanti öht

    http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...79189006,d.bGQ

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Den mottagaren klarar inte CI+ vad jag kan se
    Jag ska rätta mig så här
    Jag vet inte om lx3 klarar alla slags C+ moduler. Antar att om de gjorde det så skulle Golden Interstar inte vara så blygsam. Men är säker till 100 % att den klarar Nagravisions C+ moduler. I Vu+ fungerar bara vanliga nagravisions moduler.

  9. #9
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av SSIV Visa inlägg
    Jag ska rätta mig så här
    Jag vet inte om lx3 klarar alla slags C+ moduler. Antar att om de gjorde det så skulle Golden Interstar inte vara så blygsam. Men är säker till 100 % att den klarar Nagravisions C+ moduler. I Vu+ fungerar bara vanliga nagravisions moduler.
    Men då aktiveras iaf CI+ skiten som stoppar en från inspelning etc.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Kolla min länk också

    Citat Ursprungligen postat av SSIV Visa inlägg
    Jag ska rätta mig så här
    Jag vet inte om lx3 klarar alla slags C+ moduler. Antar att om de gjorde det så skulle Golden Interstar inte vara så blygsam. Men är säker till 100 % att den klarar Nagravisions C+ moduler. I Vu+ fungerar bara vanliga nagravisions moduler.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss