Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: IPTV i XBMC?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Hur blir det om du delar nät från din dator till boxen?

    EDIT: Om du har t.ex. en laptop. Från den tar du emot Wifi och sedan kopplar du bredbandskabel till boxen som för vidare internet.
    Nej det kommer inte fungera för då sitter den bakom routern och får en 192.168 adress.. den måste sitta på en egen port och få extern ip.

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kUbbAS Visa inlägg
    Nej det kommer inte fungera för då sitter den bakom routern och får en 192.168 adress.. den måste sitta på en egen port och få extern ip.
    Alright. Då är det helt kört.

  3. #3
    Varför behöver den sitta bakom en router då??

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Alright. Då är det helt kört.
    Jag plockade fram en router som jag hade liggandes och testade lite... och nu har jag fått igång boxen bakom en router

  5. #5
    Hej hur har det gått

    Jag har nylligen experimenterat med min comhem iptv box, det är en sån där box med 4 st portar, en för varje tjänst. Jag har lyckats få fram udp broadcast addresserna som jag har använt i xbmc tillsammans med iptv simple client.
    har även testat det i en backend som kör tvheadend och det funkar också alldeles utmärkt.

    Problemet mitt är dock att jag endast kan titta på 4 st kanaler, restern är krypterade(vilket är förståeligt) jag har ett abonemang på de fria kanaler endast, vilket är 12 st tror jag. Dessa borde jag kunna se, eller?

Liknande ämnen

  1. Xbmc & Dreambox
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-20, 10:19
  2. xbmc
    Av Flaxx i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-12-14, 17:39
  3. xbmc vu+ grunder
    Av Kammaflaje i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 17:37
  4. IPTV via XBMC PVR ?
    Av htilly i forum IP-TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 15:38
  5. XBMC strul
    Av Rios i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss