Har sedan två år Medium 8 favoriter, och det har fungerat bra tills strax före jul 2014, då jag inte kunnat se EPG (programinfo) längre än ca 30 min framåt. Och ibland kommer EPG:n tillbaka när jag bläddrat fram ca 12 timmar, dvs det är ett tomrum och ibland visas EPG:n i ca 12 timmar och sedan är det tomt. Det skiljer också på olika kanaler och olika dagar.
Dessutom är menysystemet väldigt långsamt och vid uppstart av boxen så visas bilen i slow motion en stund och ingen EPG går att se, samt efter en stund startar boxen om.

Har provat min digitalbox Motorola VIP1903C i en annan lägenhet i mitt område, och det är samma fel. Har dessutom provat med en Samsung TiVo-box hos mig, och denna fungerar bra.
Fick min Motorola-box utbytt för en vecka sedan till en likadan, men samma fel kvarstår med den nya och nu vill dem byta ut även den nya boxen.

Enligt Comhem så känner dem inte till att någon annan haft mina problem, men jag misstänker att eftersom senaste firmware kom 8 dec. 2014, så kan det vara detta som är orsaken, dvs någon bugg.

Jag bor i södra storstockholm. Är det någon annan som har liknande problem som mig?