Sidan 35 av 42 FörstaFörsta ... 253334353637 ... SistaSista
Resultat 341 till 350 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #341
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Tack för tipset @DennisOlof. Jag har monterat en en järnstång på 3 meter på gästhuset. Mer kan jag inte göra. Nu är denna diskussion inte längre aktuell för min del då jag och frugan skall separera och det är hennes sommarhus. Får hålla mig till Tivon hemma i stan istället. Men Tivon kommer att åka den också eftersom jag tycker den är mycket seg när det gäller Netflix. Och dessutom kan man inte sortera kanaler. En riktigt dålig investering av Comhem. Istället så kommer jag att använda CI + platsen på en ny tv där bla Netflix finns som app. Har kikat på en del tv apparater och på alla flyter Netflix jämfört med snigelfart på Tivo. Har fastnat lite för den senaste Sony Tv'n på 55 tum. Runt 15000 går den på. Är det ett bra val eller tycker ni det finns bättre för det priset?

    Sony Z5 Premium
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #342
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Jag skulle annars försöka undvika smart-TV med inbyggda saker, det funkar för gratisgrejer och även t.ex. det marksända som inte är krypterat men annars ogillar jag sådana lösningar då det inte är garanterat att det kommer fungera klanderfritt eller för lång tid framöver. Då är det bättre skaffa en mediaspelare som fixar netflix och en massa annat också, det anser jag är en säkrare och billigare investering då det funkar oberoende av TVn och man slipper investera i en dyr TV som inte garanterat kommer fungera, även om den gör det i dagsläget.

  3. #343
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Precise köp en RaspberryPi3 istället och tejpa fast den bakom tvn eller nåt och lägg mindre pengar på TVn.
    Kör in LibreELEC sen på den men om man vill ha Android TV så finns även det för Raspberry Pi.

    http://geektillithertz.com/wordpress...aspberry-pi-3/
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #344
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Tack för tipsen både DennisOlof och Leatherface. Ni har helt rätt en extern liten mediaspelare /dator är att föredra för då slipper man att tv'n blir föråldrad om ett par år, precis som Tivon har blivit. Tack för länken Leatherface. Det är ju inga stora pengar vi pratar om för en Raspberry och den kan man ju byta ut billigt om ett par år när nya saker kommer! Blir nog en Blackberry nu när jag har läst på om den. Och tid att fixa med den kommer jag dessutom att ha utan att ha den andra hälften :-)

    Sony Z5 Premium
    Vu+ Solo SE Version 2

  5. #345
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Köpte en RaspberryPi3 med minne har en del dummy frågor, när jag ska ladda minnet med LibreELEC kan jag ha det i Raspberryn då?
    När jag kopplade in Raspberryn till datorn upptäcks den inte, det är väl usb anslutningen man använder när man ansluter?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  6. #346
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Har du FLASHAT in imagen till minneskorten, du ska INTE kopiera in utan köra ex. dd, rpi kommer du åt över nätet sedan med hjälp av ex. ssh.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #347
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    dd är det lika med diskdrive?
    Då behöver jag någon sorts hållare till minnet?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #348
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    dd är ett linux kommando för att skriva till en disk. Syntaxen är: dd bs=1m if=imagen of=sd-kortet
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #349
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Tack för svaret, som jag skrev är jag helt novis men har i alla fall lyckats flasha över till minnet återkommer snart.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #350
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Med flashat LibreELEC och tv inkopplat var det en röd lampa som lös och inget hände, flashade minnet med android fil (atvrpi) då började även en grön lampa blinka då och då men ingen bild.
    Har jag gjort något fel?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss