Har en Vu+ Solo Se sedan en kort tid och är nöjd. Efter råd tidigare i forumet (atomized) har jag lagt in Blackhole 2.16 och allt löper på.

Läste på länken här, post nr 2513 http://www.minhembio.com/forum/index...257298&page=51 att om man har Blackhole och vill byta till annan image måste man först lägga in en originalimage. Låter helknasigt.. eller? Uppgiften är dock från 2013...
Fråga 1)Stämmer det i dag?

För mina "vanliga" datorer brukar jag då och då klona hela (eller delar-partitioner av hårddiskarna via Clonezilla) Praktiskt när jag testar olika varianter av Linux. Kraschar det- vilket händer- är det bara lägga tillbaka den klonade dator image filen (eg. filerna) i burken. Finns något liknande för en Linux baserad STB? Detta då jag dels ska testa lite olika images OCH även skaffa en Vu+ att använda på annan ort.
Tanken är alltså att ha finliret och alla inställningar rätt på en STB och sedan via backup eller liknande lägga in det på en annan maskin.

Fråga 2)
Går det att datormässigt klona en STB till en STB (annan eller som backup) Clonezilla kan ju arbeta mot fler datorer via nätverk även om just nätverksklonandet är totalt outforskade vatten för min del..


Fråga 3)
Om jag flashar in en annan image, (inte original) kan jag då bara köra in den sparade "kanallistan" vid Dreamboxedit utan att behöva göra kanalsökning. Jag misstänker att jag måste ställa in rätt antennkonfiguration osv. först..

mvh
jakobsson