Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: SD kort problem!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    442
    Tackad
    26 gånger

    SD kort problem!

    Vet någon om man kan göra någonting med ett dött SD kort?

    Jag har en gammal mobil (jo jag vet borde köpa ny), nu är det så att 3st kort av märked "Sandisk" har konstat sig.
    1 Blev corrupt i min förra mobil, men kunde rädda de mesta. Köpte till den en ny 64GB fast av märket Toshiba.
    2. I min andra mobil som nu råkade bli min huvudmobil satt också ett "Sandisk" kort i. Men då även den här mobilen har så förbannad dålig internminne så formaterade jag den till internlagring!
    Fungerat helt okej ca 1år, plötsligt hittades ej kortet av mobilen. Sedan hittades den igen och har inte varit nån konstigt med det kortet.

    Nåja jag tar det säkra före det osäkra, vill överge hela sandisk. Försöker clona minnet till Toshiba kortet båda är 64GB i storlek. Men cloningsprogrammet säger att Toshiban är mindre än sandisk och error error. Då testar jag att clona till en "Sandisk" som tilhör serien där en blev corrupt (dvs beställt samtidigt alla dessa 3 kort) jamen då går kortet helt okej att clona! Fungerar tom i min mobil helt utan problem tja ja tills nu efter ca 2 månader.

    3. Sätter nu in kortet som var originalet och den rullar på för fullt i mobilen, så verkar inte vara mobilen. Tänkte att kortläsaren håller på ge sig i mobilen.

    Vad kan man göra, finns det ens nåt att göra. Semesterbilderna försvann
    Har dock google photos som tur, men är ju ändå reducerad kvalite där.

    Kortet är helt dött fast jag sätter den i datorn, mitt andra kort som är krypterat visas i datorn dels som en 17Mb partition och i cloningsprogram.

    4. Vet någon varför det från början inte gick klona till Toshiba kortet? Är det så att mina Sandisk kort är piratkopior med fel storlek mm när dem inte ens håller något?

    5. Finns det nåt annat göra än att slänga kortet och lära sig en läxa ännu en gång att inte beställa minneskort och hårddiskar via nätet?

    6. Köpa ett 128GB SD kort och clona 64 GB sandisken till den?

    7. Vilka märken är mest pålitliga, har helt tappat förtroendet till Sandisk iaf?

    8. Kanske köpa ny mobil, men även den kan ju tappas o gå sönder. Det så dumt också att man nu formaterat sd kortet till internlagring, men problemet består ju i modern mobil som oftast dessutom saknar sd kortplats helt? Vad kör ni andra för backup?
    Senast redigerad av kisumisu den 2023-07-11 klockan 09:56.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Kort problem
    Av rost i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 05:40
  2. BC kort problem
    Av bulten139 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 15:03
  3. M2 kort problem
    Av kajryl i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 13:11
  4. Problem med AU-kort
    Av Fenne^^ i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 17:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss