Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: comhems fildelningsspårning!??

  1. #1
    smirnov
    Gäst

    comhems fildelningsspårning!??

    fick medd/varning från comhems "abuse-gruppen" om utlagt material(filmer)! har flera fått samma varning?!!!

    *hur mkt kan dom egentligen se av min dator? och hur?
    *hur orolig skall man va egentligen? vad skulle straffet bli om man fortsätter dela sina filer? :?:
    *vet ngn om t.ex. bostream kollar sina kunder på samma sätt?vilken
    leverantör bör man välja!

    ps: den nya lagen dröjer tydligen till tidigast april-04 !!

  2. #2
    * dom kan ju alltid logga trafiken om inte annat.
    * dom stänger väl av dig och talar om för Antipiratbyrån vem du är.


    Den nya lagen gäller nerladdning av filmer/musik. Det du sysslar med är olagligt redan nu. :naughty:

    edit: Jag skulle tippa på att någon annan talat om för abuse@comhem.se att du är en elak pirat (kanske Antipiratbyrån) och det hjälper inte att byta ISP för att komma från det.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    ComhitDala
    Gäst
    Det verkar inte som att comhem själva letar efter "Pirater" men får dom in loggar från tex antipiratbyrån så skickar dom ut en varning. Hört rykten om att efter 3 varningar så ryker din uppkoppling. Man kan senare få tillbaka den om man är snäll =) . Men åker du dit igen så ingen mer uppkoppling hos comhem.

  4. #4
    cryptera alla dina filer du delar med dig...så kan dom som loggar din trafik inte se vad du delar med dig...vet inte hur det funkar med rar filer om man kan se via en logg vad dom inneholler förutom vad man döpt dom till.....är inte riktigt insatt men någon annan kanske är det? (det jag menar med rar filer är när man har gjort en stor fil typ 2-3 gb till en massa små rar filer)

  5. #5
    Jonas740
    Gäst

    Hörde att man....

    Ett sätt man kan lösa de på oxå är att skapa en Proxy server, då kan de inte spåra de hem till dig eller hur det nu fungerade...

    Jaja, lovar att det kommer program som fixar så all data man plockar hem krypteras så inte comslem kan se det....

    De krypterar juh tv-signalen o då får väl vi kryptera data strömmen

    /Jonas

  6. #6
    vad jag vet så finns det ingen operatör i sverige som tittar på vad deras kunder skickar för data i sina ip paket... detta då det är olagligt att avlyssna kundernas trafik... de enda som får lov att titta i trafiken är polisen efter domstolsbeslut motsvarande telefonavlyssning vilket endast sker vid mycket grova brott... det enda en operatör loggar är mängden trafik en kund har... anledningen till att man får abusemail är att någon, typ antipiratbyrån, scannat p2p näten och rapporterat till operatör.. operatörerna själva skiter helt i vad man skickar för data... möjligen kan de klaga på mängden men det är inte många som gör i dagsläget heller...

    /Czar

  7. #7
    använder du DC så finns antipiratbyrån inne på vissa hubar och loggar vad folk tankar ned och skickar sen den listan till ISP.
    SÅ välj hubar med STOR min share och installera "Peerguardian" ett program som blockar folk från att logga din trafik på DC

  8. #8
    http://www.photono-software.de/Stealther/support.php3
    installera detta program så får du fake-ip
    Proxy server
    jag kör det

Liknande ämnen

  1. ComHems boxar
    Av bisterfinnen i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 01:05
  2. Comhems utbud
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:37
  3. COMHEMs bluff
    Av ManOnTheMoon i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 21:47
  4. comhems bredband?
    Av offndr i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 07:38
  5. Comhems nya box
    Av Stridis i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 17:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss