Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: nekad köpa box

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av flodis79
    Jag ringde dem igar, det var 93 pers som tog hand om samtalem, jag kom fram efter tre signaler. Men de borde trots allt ha ett system dar man lamnar sitt nr o blir uppringd senare. Som Boxer hade, och tom vissa landsting har i sina sjukhusvaxlar.
    Så folk kan ringa å lämna andras nummer...

  2. #22
    Men det finns ju på många ställen, om nu detta var ett så stort problem skulle väl alla företag akta sig för detta... Comhem är ju inte ett 020-nummer heller så det hade nog inte varit lika roligt att hålla på och ringa upp dem och lämna en hög okända nummer och betala för samtalet också...

  3. #23
    Firefly
    Gäst
    Jag har sagt upp mitt abonnemang. Jag fick inte köpa loss min box. Däremot såg jag idag att jag debiteras 1500 om jag inte skickar tillbaka den. Är det värt att köpa boxen för 1500? Kommer den att fungera i framtiden när det nya systemet är hackat?

    Hur ska jag göra? Tacksam för svar...!

  4. #24
    Jag har också sagt upp mitt abonnemang p.g.a. att jag inte fick köpa loss boxen. Det är ju mycket märkligt att vissa fick och andra inte. Jag kommer att avvakta vidare åtgärder tills efter att "rutan" släckts. Jag anser att jag har ett muntligt avtal om att få friköpa boxen efter 24 mån. Av deras återförsäljare.Har varit abonnent i 48 mån. Alltså har jag betalt 3360:- i hyra för boxen. CH:s förslag är ju att skicka in boxen. Teckna ett nytt abonnemang och köp en annan box för 995:-. Hur mycket gurkspad får det rum innanför pannbenet på en del??

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    2
    Är det fortfarande Sagem som gör boxarna?

    Om dom nu är så illvilliga att låta folk behålla sina gamla boxar kanske det ligger något fuffens med dom nya boxarna?

    (Paranoid?)

    /robber

  6. #26
    =) jag fick ta en box fast jag har bet. anmärkningar.. ,fan gillar comhem starkt.. bra grejjer.. bra support.. (mitt kort vart ej uppgraderat pga. fel nätnummer i boxen) ..
    får tacka mimer västerås (13000 lägenheter i vås fått 3hål i väggen.. +erbjudandet om friboxhyra första året..).. behöver jag säga att även ingen inkopplingsavgift.. haha.. ha det..

  7. #27
    har fått köpa box trots betalningsanmärkningar, enligt killen i växeln får man inte hyra boxen men köpa den går bra trots att man har betalningsanmärkningar. Abbonemang gick bra att teckna, jag har t.o.m 2 stycken .

  8. #28
    Jag har varit i kontakt med comhem en längre tid angående att köpa loss min box. Hela tiden har de gett mig olika besked så tillslut gick jag till butiken jag köpte den från. Jag hänvisade att jag blivit lovad av försäljaren som jag köpte den av att jag kunde köpa loss min box efter ett år och killen där ringde till återförsäljarsupporten.

    Där lovade comhem att jag skulle få köpa en ny box för 495:- om jag förlängde med 12 månader. Jag skulle själv ringa till comhem dock sa dom. Så det gjorde jag, och satt ca 40 minuter i telefonkö innan jag kom fram. När jag kom fram sar kärringen på Comhem, Ann tror jag hon hette, att jag inte kunde köpa en box för 495:- utan var tvungen att betala 995:-.

    Då blev jag tokig och bad om att få bli kopplad till återförsäljar chefen. Då kopplade hon bort mig.

    Kan man inte vända sig till konsumentverket på nått sätt? Börjar bli riktigt förbannad på Comhems bedrövliga kundtjänst.

Liknande ämnen

  1. Köpa box.
    Av Dashiva i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 20:53
  2. Vad ska jag köpa för box?
    Av Larsson i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:07
  3. Var köpa?
    Av stalior i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:04
  4. Köpa M2 ?
    Av slisken i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 07:36
  5. vad ska man köpa?
    Av bonum i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 11:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss