Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: En undran

  1. #1

    En undran

    ..ska få låna grannens orginal kort till c+ och han abbonerar för ca 500:- i månaden sa han.. tyckte det lät lite mycket för jag vet itne riktgigt alls vilka kanaler han har med i det utbudet.. någon annan som har en anning?

    Fråga1:
    Men nu till min fråga jag tänkte läsa av det kortet och använda mej av de utlästa uppgifterna sen för att modifera mitt eget kort.. antingen till mitt pirat kort eller till mitt orginal. Men jag undrar vad är det för information som jag behöver ta ut ur kortet.. är det bara ua, sa ocg serienumret som behövs eller är det mer oxå.. tex någon information om kiosk kanlerna med mera.. ore tacksam för snabbt svar.

    Fråga2:
    Vad behöver man förutom alla dessa olika privata script för att modifiera dessa data till ett annat kort? antingen til ett piratkort eller till ett orginal. Den som kommer med den bästa lösningen eller information, filer belönas med att få ta delaktighter i allt som går att få ur mitt grannens orginal kort.. så för er som inte har någon fungerande sa, ua eller vad det nu är mer man behöver.. passa på nu.. behöver svar och lösningar till i morgon. Och jag skojjar inte med att jag delar med mej av informationen p kortet men abra till den/de som kommer med de bästa lösningarna, filerna eller information.

    Skicka privat informaion i pm eller skriv svar direkt här...

    IceBird

  2. #2
    För ca 500:- så får man väll alla kanaler utom kiosk.

    PS. Glöm det där med att kopiera eller få ut något vettigt ur hans kort, förmodligen så kommer du nog bara att förstöra hans kort om du ska köra en massa script på det.

  3. #3
    åjo... serie numret å au å sa får jag ut utan några problem.. ska inte köra några mer script på han skort som jag inte vet vad dom gör riktigt.. men bara dom tre saekerna kan man göra mycekt med hehe =) tex ett autoupdaterande conax kort för allt utom kiosk kanelerna.. och det utan å ändra på moscen :P

  4. #4
    Om det hade vart så enkelt hade väll alla sett CD för längesen? :lol:

  5. #5
    IceBird:
    Skulle vara väldigt kul att veta hur du lyckas göra att fungerande AU kort utav dom grejjerna du räknade upp utan att ha en MK (eller vad det heter när det gäller conax)? :lol:

  6. #6

    fundering.

    Har ett cd kort med ip adr på baksidan sn start 011 2104...Går det å gjöra nogon update med kortet???

    Mvh:Taco.

  7. #7
    Taco...om du har tur så kan du mosca kortet......alla kort lyckas man inte med, men enl. nummerserien så är sannolikheteten c:a 50% att du får i gång ditt...IP-adress??? tror jag inte...

  8. #8
    Hei. Det står www.canaldig..ock snr på baksidan.Har provat med cnx tool 02, det läser atr/ua/sn men får bare opp update failed.


    Mvh:Taco.

Liknande ämnen

  1. Undran???
    Av astolf 2 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 16:04
  2. En undran..
    Av grosse i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-16, 21:09
  3. undran
    Av bson i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 11:23
  4. undran
    Av JAG i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 09:49
  5. En undran
    Av zoork i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 08:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss