Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Jag vet att detta låter helt "CRAZY" men tänk om d

  1. #1

    Jag vet att detta låter helt "CRAZY" men tänk om d

    Jag vet att detta låter helt sjuk men ibrist på annat så kanske någon skulle testa bara för att kunna avfärda hela grejen!
    Har själv idagsläget inga möjligheter att testa själv!!!


    Det kan vara så att detta sättet är så jä….la dumt att det skulle kunna funka! Du behäver ett gammalt P-kort som är proggat för CH`s gamla sys typ ett GK. Du behöver ytterliggare ett kort i samma storlek typ sv spels magnetkort. Sätt i GK tillsammans med det andra kortet. GK överst! Starta sedan boxen och se till att det står ”inga rättigheter”! Det får inte stå ”Kortfel”. Dra nu ut GK utan att rubba på det andra kortet för mycket. Om du gjort rätt skall det fortfarande stå ”Inga rättigheter” Man kan även gå in i systeminformationen via menyn och se att det fortfarande står Viaccess i menyn. Sätt nu in ditt nya GH-kort över det spelkortet som sitter kvar utan att rubba spelkortet. Har man lyckats skall det forfarande stå Viaccess i menyn. Man kan kanske behöva byta kanal en gång för att få igång systemet! Ge det en 15-20 min innan du ger upp! Stänger man av boxen så får man göra om hela proceduren!
    Zippo

  2. #2
    :?: :?:

    Ok vad skulle ske?

    Skulle man kolla på TV med en ruter 7:a
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Herregud... nä, det där funkar inte. Det kan jag säga direkt.

  4. #4
    Stod du på ett ben och med ena fingret i näsan också? Annars fungerar det inte

  5. #5
    Prova att stoppa in boxen i frysen 24 timmar och sätt sedan på den med alla ljus släkta så skall det funka. systemet är fruset vilket gör att boxen inte hinner uppdatera med koder. Ljuset tinar upp den snabbare. det bästa vore att köra boxen utan kabel. Gör om proceduren när du får en röd ruta

  6. #6

    HiHi

    Jag skall nog testa att lämna in mitt M2 kort till spelbutiken i morgon när jag lämnar in tipset. Så de kan köra igenom det i spelterminalen. Förhoppningsvis kommer jag då att sedan slippa att köra med dubbla kort i min box. :lol: //MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

  7. #7
    de blir säkert brå
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  8. #8

    Re: Jag vet att detta låter helt "CRAZY" men tänk

    Citat Ursprungligen postat av alex
    Jag vet att detta låter helt sjuk men ibrist på annat så kanske någon skulle testa bara för att kunna avfärda hela grejen!
    Har själv idagsläget inga möjligheter att testa själv!!!


    Det kan vara så att detta sättet är så jä….la dumt att det skulle kunna funka! Du behäver ett gammalt P-kort som är proggat för CH`s gamla sys typ ett GK. Du behöver ytterliggare ett kort i samma storlek typ sv spels magnetkort. Sätt i GK tillsammans med det andra kortet. GK överst! Starta sedan boxen och se till att det står ”inga rättigheter”! Det får inte stå ”Kortfel”. Dra nu ut GK utan att rubba på det andra kortet för mycket. Om du gjort rätt skall det fortfarande stå ”Inga rättigheter” Man kan även gå in i systeminformationen via menyn och se att det fortfarande står Viaccess i menyn. Sätt nu in ditt nya GH-kort över det spelkortet som sitter kvar utan att rubba spelkortet. Har man lyckats skall det forfarande stå Viaccess i menyn. Man kan kanske behöva byta kanal en gång för att få igång systemet! Ge det en 15-20 min innan du ger upp! Stänger man av boxen så får man göra om hela proceduren!
    Zippo
    Allvarligt mannen har du käkat flugsvamp till frukost eller va e det med dig?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Är detta "rätt" genomförande.
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 00:15
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss