Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vilken är bäst ? SAGEM ITD 62 lr SAGEM ITD632

  1. #1
    chef
    Gäst

    Vilken är bäst ? SAGEM ITD 62 lr SAGEM ITD632

    Ser ingen direkt skillnad på dessa två, någom som vet om den finns några?

    Tänkte köpa nån av dessa(helst 62an). Kan de va så att den nyare boxen (62an) inte funkar med p-kort eller så. Kanske ligger det nån ny proggvara i den eller vad vet jag, eller är det samma box i nytt skal? helt noob på detta :?: .

    man vill ju va förberedd på framtiden också, så vilken box rekommenderar Ni ?

  2. #2
    digitv
    Gäst
    Skillnaden verkar vara att Sagem ITD 62 är mindre och har dubbelt så mycket RAM-minne än Sagem ITD 632.

    Vet inte om detta gör någon skillnad på hur pigg boxen är, men det är väl alltid till någon fördel.

    Sagem ITD 62 kör även Viaccess 1.1 vilket jag läste någonstans kan ställa till med problem med icke äkta programkort.

    Är själv intresserad av Sagems nya boxar men då främst Sagem ITD 64 med digital ljudutgång. Skulle gärna vilja se hur fjärrkontrollen ser ut. Fjärrkontrollen till Sagem ITD 632 är nog den mest oergonmiska och osmidiga fjärrkontrollen jag använt.

  3. #3
    chef
    Gäst
    men Sagem ITD 632 uppdaterar väl sig till Viaccess 1.1

  4. #4
    digitv
    Gäst
    Just det. Men är det så stor prisskillnad mellan dessa två modeller? Enligt fyndbörsen.se så är Sagem ITD 62, 100 kr billigare än Sagem ITD 632. Så varför inte spara 100 kr och få nyare teknik? :wink:

  5. #5
    chef
    Gäst
    båda boxarna kostar 1595 på www.neptunsat.com. Men de ja ville veta va om nya boxarna kommer att ha problem med p-kort. Eller vice versa...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av digitv
    Just det. Men är det så stor prisskillnad mellan dessa två modeller? Enligt fyndbörsen.se så är Sagem ITD 62, 100 kr billigare än Sagem ITD 632. Så varför inte spara 100 kr och få nyare teknik? :wink:
    Har inte satt mig in så mycket, men skillnaden är väl att Sagem ITD 632 har digitalutgång vilket Sagem ITD 62 inte har. Däremot har ju Sagem ITD 64 digital ut. Sen är det ju modernare teknik i de nyare också...

  7. #7
    hjälp mig jag har en sagem icd503 comhem box men med vilka kort kan jag använda på den typ funkort eller PENTACARD eller nogon annat :?

  8. #8
    -> ktj
    sagem 62, 64 och 632 är till för marksänd digital-TV.
    Till comhemboxarna (503) finns inga p-kort.

    För övrigt är text-TV funktionen dålig på 632:an och det är fortfarande, trots uppdateringen av prgvaran, problem med kanalbyten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 18:27
  2. Sagem ITD632
    Av cola72 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 06:05
  3. Sagem ITD632.
    Av Lalle i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 11:26
  4. Sagem Itd632
    Av Rob-sson i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-29, 20:16
  5. Sagem ITD632
    Av kobbe i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 19:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss