Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Enkel fråga

  1. #1

    Enkel fråga

    En enkel fråga: Är det super viktigt att lnbèt (1 dubbel lnb) är centrerat mot parabolen, eller är det mindre viktigt? Just för att få in alla dom olika kanalerna till viasat & canal digital?

    /Dennis

  2. #2
    Om du menar den s.k skew-vinkeln så har den en viss betydelse...
    Du har kanske en installationsanvisning?

  3. #3
    Vinkeln också för den delen. Men jag menar själva fästet som håller i huvudet. Om det måste sitta så att den ligger relativt centrerat mot parabolen. För jag kör 1 dubbel huvud på ett fäste som normalt är till för ett enkel huvud. Som du kan se på denna bild:
    http://dempa1.mine.nu/bild2.jpg

    Det ena huvudet ligger lixom nåra centimeter ifrån mitten. Du förstår nog om du tittar på bilden.

  4. #4
    Det borde funka som jag ser det. Får du inte in både Thor och Sirius?

  5. #5
    Njae. Det är riktigt knepigt. Kan det kanske bero på att thor är mer känslig än sirius kanske? Lyckades få in thor en snabbis (5 kanaler) men sen balla den ur. Det kanske ska funka? Då ere ju bara att acceptera det och fortsätta vrida på?! :?

  6. #6

    Dubbel LNB

    LNB'erna måste sitta med 6 graders vinkel mot varandra vad jag vet.

    "Sniperbob"

  7. #7
    På dobbel LMB fins det inbugt swich. På bilden har du Thor på höger sirius vänster. Gå till menu ock kolla att du har Thor DiSEge A ock sirius B. Det låter såm duhar fel LMB Frekvens när du hittade bara 5 kanaler.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pena
    På dobbel LMB fins det inbugt swich. På bilden har du Thor på höger sirius vänster. Gå till menu ock kolla att du har Thor DiSEge A ock sirius B. Det låter såm duhar fel LMB Frekvens när du hittade bara 5 kanaler.


    Okej. Jag ställde in thor på DiSEqC A och sirius på DiSEqC B. Men den får inte upp några kanaler iaf.

    /Dennis

  9. #9
    Vad ärdet för boks? Hardu sett med den talricken för ut? ifall vad?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Vad ärdet för boks? Hardu sett med den talricken för ut? ifall vad?

    Det är en Samsung 9500A VIA CI. Jag har och ser just nu viasat med den dekodern och tallriken. Allt funkar fin fint förutom att jag inte får inte thor riktigt.

Liknande ämnen

  1. En enkel fråga?
    Av barcelonatrippel i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 19:53
  2. Enkel fråga?
    Av oymmot i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 11:03
  3. [LÖST] En enkel fråga för dom som kan!
    Av ante ante i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 06:16
  4. Enkel fråga!
    Av matte78 i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 00:57
  5. [LÖST] Enkel fråga
    Av ComD i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss