Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Diseq-fråga

  1. #1

    Diseq-fråga

    Har lyckats få till Sirius med en Nordenparabol och tom fått igång ett Guldkort. Toppen och stort tack till alla som bidragit här.
    Nu till problemen:
    Får inte in Thor. (Inte ends om jag kopplar in vänster LNB direkt till mottagren). Borde inte den komma per automatik om jag får in Sirius?
    Har gått direkt på den högra LNB för att få till Sirius. När jag sedan kopplar in Diseq så blir det ingen Sirius. Måste det finnas mottagning på båda LNB för att det skall fungera eller är min diseq kass? Hur kan man testa diseqn?
    Har en Echostar mottagare och bland valen för Diseq finns Diseg1.4. Eftersom Diseqen är märkt med diseq så borde ju detta vara rätta alternativ?

  2. #2
    Om du tittar parabolen frammifån
    Höger LNB Thor DiSEgC 1(A) Samma på motagare
    VänsterLNB Sirios DiSEgC 2(B) samma På motagare

  3. #3

    same same but different

    Jag räknade med att jag stod bakom parabolen. Nån som vet något bra sätt att testa diseq?

  4. #4
    Serdu Thor med direktkabel
    har dy ändrat nogontig i motagare
    DiSEgC ingång thor 1(a) Sirios 2(b) i motagaren
    samma såm DiSEgCn Thor 1(A) mitten motagare 2 (B)Sirius

  5. #5

    penta

    Nej jag ser inte Tho med direktkabel men det är kanske bara lite finjustering? Borde jag inte få in Sirius genom diseq även utan Thor?
    Jag har nollställt mottagren för att vara säker på att jag inte har några konstigheter.

  6. #6
    Dy bode se Tor med direktkabel okso (fins det någon hökt trä framför parabolen?)
    JA
    Hur har dy anteninstälnigar i motagaren? både Thor ock sirios

  7. #7
    om du står bakom parabolen ska thor vara på vänster huvud och sirius på höger huvud, om inte annat så får du vrida om parabolen så det blir så.

  8. #8
    Triax Dy får läsa svaren okså!

  9. #9
    Lite svårt att tyda den svenska som du skriver med, vet ej var du lärt dej den ?

  10. #10

    Re: Diseq-fråga

    Citat Ursprungligen postat av boho999
    Har lyckats få till Sirius med en Nordenparabol och tom fått igång ett Guldkort. Toppen och stort tack till alla som bidragit här.
    Nu till problemen:
    Får inte in Thor. (Inte ends om jag kopplar in vänster LNB direkt till mottagren). Borde inte den komma per automatik om jag får in Sirius?
    Har gått direkt på den högra LNB för att få till Sirius. När jag sedan kopplar in Diseq så blir det ingen Sirius. Måste det finnas mottagning på båda LNB för att det skall fungera eller är min diseq kass? Hur kan man testa diseqn?
    Har en Echostar mottagare och bland valen för Diseq finns Diseg1.4. Eftersom Diseqen är märkt med diseq så borde ju detta vara rätta alternativ?
    ÅM du har svårt ock läsa vad jag skriver läs den här.

Liknande ämnen

  1. DM100 och Diseq
    Av lordarcane i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 18:35
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:48
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  4. DiSEq för 5 LNB var?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 17:02
  5. bra diseq switch
    Av andersw i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 10:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss