Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Canal digital kabel tv

  1. #1
    metalsebbe
    Gäst

    Canal digital kabel tv

    ska få cd kabel-tv och jag man vill ju ligga på topp så nu checkar jag läget för hur man får alla kanaler och så.
    har läst typ senaste tio sidorna här och fattat att man behöver ett kort + brännare. den delen är det nog inga problem med.

    dock undrar jag om:
    1) fungerar det med sådana här kort på cd kabel tv övervhuvudtaget?
    2) uppenbarligen måste man ju ha en box i vilket fall som helst, och som jag förstått det så är det så här att man får den bara om man prenumerar på c+ paketet vilket inte känns för aktuellt för tillfället. så går det att lösa på något annat sätt? kan man köpa boxen löst? kan man hyra bara box?
    3) Angående kort och brännare, funkar http://www.videoogdatagruppen.dk/vis_produkt.asp?ID=773 att göra så man kan se CD med?

  2. #2
    Vi har haft det uppe ett par gånger och det som är bekräftat är att det fungerar med deras hyrbox

    Däremot finns ingen bekräftelse på att det fungerar med andra boxar så det är okänt hur man löser det :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    du kan ta det vanliga paketet frå cd så får du hyra en dekoder kostnadsfritt

  4. #4
    metalsebbe
    Gäst
    Ja, men då blir det ju ändå att jag betalar. Det vanliga paketet är det med Canal+ för 200 kr i månaden va?

  5. #5
    där vi bor har vi familjepaketet för strax över 100:-
    i kabeltv från canal digital

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av snugge
    du kan ta det vanliga paketet frå cd så får du hyra en dekoder kostnadsfritt
    Är det en philps du har med m2 kort

  7. #7

  8. #8
    metalsebbe
    Gäst
    Hum, jag kanske får dekodern by default då eftersom jag redan nu har utökat utbud? Det skulle vara kul. Såhär skriver dom:


    De hyresgäster som idag har valt tilläggsutbudet från X får ytterliggare tre kanaler samtidigt som kostnaden blir cirka 8 kronor lägre per månad.

    Det blir också möjligt att köpa till Canal Digitals övriga paket med till exempel filmer, sport och hemspråk. Den dekoder som krävs för att titta på dessa extra paket kommer att tillhandahållas gratis för den hyresgäst som tecknar avtal om digitalt tilläggsutbud med Canal Digital. Mer information om detta kommer till berörda hyresgäster direkt från Canal Digital.
    Jag får väl vänta och se helt enkelt. Man får helt enkelt hyra det billigaste där man får digitalbox. Det är ju bra, fungerar det med det paketet jag länka till där uppe? Som hade Titanium brännare + titanium kort, räcker det sen?

  9. #9
    titanium kan vara lite svåra att få tag på just nu men MII kort funkar lika bra

  10. #10
    vad har du för antenslad eller någon box imellan väggutaget och dekodern

    för att då skulle det ju funka med vilken parabol motagare som hälst
    som tar conax

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  4. Canal digital kabel TV
    Av pstar i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 13:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss