Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Golf i TV

  1. #1

    Golf i TV

    Vet inte om detta är exakt rätt del av forumet men i så fall ber jag om ursäkt.

    Jag är intresserad av Golf och undrar om någon vet vart på himlen man kan få se golf om man är husägare med egen parabol ? Idag har jag Viasat med funcard p*rat men det varar väl inte så värst länge till. Jag känner även till den marksända TV4+ (golftimmen) men undrar om det finns mer som är hyfsat tillgängligt.

    Kom gärna med förslag på modul, kort och andra tips till dessa (för mig) nya kanaler.

    Tack för ett bra forum

  2. #2
    Har noll koll på golf men har du kolla golfsiter på nätet?
    Där kan det finns listat vad/var/när det finns att se

    Det borde rimligen finns engelskspråkiga sändningar någonstans

    Om du hittar nått lämpligt så får du sen börja kolla in vad som behövs för att du ska kunne se
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jag har redan försökt leta lite på golfsiter men det verkar som om Viasat och Sky Sport har lite av monopol på golfsändningar i Norden/UK och snart har dessa samma typ av kryptering och no more freeTV.

    Rimligtvis så borde det finnas något mer men därav frågan; jag känner inte till fler, gör ni ?

    Det är väl bara att hoppas att Viasat sport kommer tillbaka till boxer snart. Jag kommer aldrig köpa Guld-paketet på Viasat endast för mitt intresse till EN kanal.

  4. #4
    Gjorde en snabbkoll och premiere på 19E Betacrypt http://www.premiere.de/content/Progr...Golf_Start.jsp verkar sända och det ska tydligen finns engelska kommentarer också

    Finns kanske någon som kan bekräfta/dementera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Vad sägs om Golf-kanalen på astra (D+),kodad i seca2??

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av sarajevo
    Vad sägs om Golf-kanalen på astra (D+),kodad i seca2??
    Intressant...
    vad krävs för att få in denna på en talrik i VästSverige ?
    Går det med en klassisk Norden parabol eller måste man köpa sig en jättedisk? Vilken modul används för seca2 ? Kan du berätta mer ?

  7. #7
    går med en nordenparabol...den ska stå på 19 grader öst tror jag att det är...seca modul, dragon cam + någon mer har jag för mig

    EDIT: kollat på golfresan på tv3 någon gång?

  8. #8
    Räcker det med en Magic Modul eller måste man köra på Dragon Cam för att få in seca2 sändningarna ?

    Kan jag köra Conax på Magic modulen om jag ändrar mig och vill se canal digital via p*rat ?

    Är det hyfsat enkelt att lägga in ny mjukvara på modulen med t.ex en laptop ?

    Tack för alla svar ...

    P.s golfresan är OK men jag skulle sakna sändningarna från t.ex. Europatouren och PGAtouren enormt när Viasat "släcks"

  9. #9
    det går mycket golf på viasat sport också

Liknande ämnen

  1. Viasat Golf
    Av TomTitt i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 12:44
  2. Ingen bild på ViaSat Golf
    Av einar_70 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 16:38
  3. Golf
    Av UnderTakeHer i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 22:10
  4. VW Golf 1
    Av Qubsica i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 19:59
  5. Golf och smartcard
    Av begosh i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 09:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss