Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: dvb-t och progdvb

  1. #1

    dvb-t och progdvb

    jag har nyligen fått igång progdvb med mitt twinhan visiontv dvb-t kort (pci). Jag kan få in alla kanaler på boxers utbud, däremot så har jag problem med att få kanaler textade (typ canala+). är det någon som har fått igång subtitles i progdvb (subtitles som man kan avaktivera, inte sådana som är integrerade i mpeg2 strömmen)? skulle vara fint om ni i så fall kan beskriva hur jag skall göra.

    när jag ser på vissa kanaler i progdvb så blir skärmen helt svart lite då och då (skiljer sig mellan olika kanaler) .någon som känner till detta fenomen? är detta något känt problem och hur skall man göra för att tvn skall flyta mer, utan att det blir svart lite då och då? jag har inte direkt något problem med signalstyrka, tor jag har runt 88-90 % på de kanaler med sämst mottagning. kan detta göra att kanalen låser sig?

    //Erich

  2. #2
    Jag har samma TV-kort som du har och jag installerade VisionDTV igår. Även jag fick svart bild på vissa kanaler efter en tid. Lösningen är att slå på "Refresh channel if lost signal". Detta gör du under Settings -> Options.
    Har förövrigt samma problem med textningen som du har men jag har ännu inte lyckats med att få alla kanaler ;(

    -nisse

  3. #3
    vad bra, nu kommer bilden alla fall tillbaka automatiskt när det blir svart
    jag tycker att det borde vara någon slags bugg i progdvb eftersom det aldrig låster sig i visiondtv.

    jag har även problem med att få in vissa kanaler, VH-1 fungerar ibland (eller så är det att de bara sänder ibland...
    BBC world och Discovery T&A får jag inte heller in men jag har hört att det beror på att de är kodade med det nya systemet...

  4. #4
    vh1 sänder 18.00-xx.00

Liknande ämnen

  1. Com hem och ProgDVB
    Av mickeman i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 18:42
  2. Bildkvalite i ProgDVB
    Av Aneben i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss