Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tv8 dålig signal

  1. #1

    Tv8 dålig signal

    Tjena jag bor i Gbg och fick till en början in Tv8 men numera står det bara dålig signal, det är inga problem med några andra kanaler utan bara den.
    Har provat att ändra på antennen utan resultat, jag har en thomson Dti2000.

    Är det min antenn som spökar eller är det problem med den kanalen??

  2. #2
    Det är antennen. En liten justering i höjdled kan greja biffen om du har utomhusantenn.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #3
    nope, jag har en aktiv inomhus antenn. Har comhem hem i antennuttaget så den går ju inte att använda tyvärr.

  4. #4
    Ok, kan du inte justera antennens position och redan har förstärkare är det nog inte mycket att göra. Det är MUX5 som du har svårt med, där sitter Discovery T&A och BBC World också, så om du har ärligt kort så borde dom bråka också. (annars får man ju inte in dom alls)
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #5
    Här i Stockholm så sänder TV 8 bara dagtid (FoxNews), kvällstid är det svart i rutan. Boxer har sagt att TV 8 skall fungera först nästa vecka (deras egna program menar jag då, inte återutsändningen av FoxNews).

    -nisse

  6. #6
    jag hade ju den i några dagar och alla andra kanaler fungerar ju???
    när jag kollar på signalen så är kvaliten nästan i topp men nätspänningen på 1/2 bara. har ju försökt att ändra antennen utan något bättre resultat! :evil:

Liknande ämnen

  1. Dålig signal på alla DVD-S2-muxat
    Av kuseman i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:36
  2. <Dålig signal.
    Av kurdsson i forum Boxer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 18:33
  3. Dålig signal
    Av fox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 09:13
  4. dålig signal tv4
    Av lejonet65 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 08:44
  5. [LÖST] dålig signal till boxern
    Av p e r r i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 09:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss