Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: vilka satelliter får man in i mellanverige ???

  1. #1

    vilka satelliter får man in i mellanverige ???

    Ok vilka tv satelliter kan man få in med en 70cm parabol med 2 huvuden i mellansverige. Kan man tex få in astra 2 på 28.2 grader öst. Hur långt åt vänster respektive höger får man in nått. Behöver man bara vrida på parabolen eller måste man ändra vinkeln på den åxå ?

  2. #2
    Mer än du årkar titta
    0--28,2EST
    0--30,0w
    Kanse mer? www.lyngsat.com Kålla.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Jamen har ju varit där inne och kolla. Men hur vet man igentligen om det funkar. Finns det ingen lista eller tabell för sånt här någonstans ???

  4. #4
    Det fins där Det fins efter varjekanal på höger en flik BEMA
    om du är innanför innersta sirckel får du det nog.Det bästa ock lättaste sateliterär Thor Sirius HotBird ock Astra. Där hittar du över 100 fria kanaler.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    JAg vill få in sky digital och en del transponder täckte inte sverige. går det inte då eller??

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av PrOsOn
    JAg vill få in sky digital och en del transponder täckte inte sverige. går det inte då eller??
    Du får du skaffa en skybox plus ett abb
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    om jag kommer att ha det då ???

    Hur är det igentligen med olika transpondrar och hur dom har olika täckning. Fungerar bara vissa kanaler på vissa transpondrar då.

    Föresten är det någon som vet vad en feed är . Är det något man kan se på ?

  8. #8
    En feed är en satellitlänk som används för tillfälliga saker t.ex. sportevenemang och nyhetssändningar. Dom kan vara på allt från någon minut till flera timmar och mer.

    Det finns många bra sidor där folk listar feedar dom har hittat. Så har du tur och är intresserad av Spansk division 2 fotboll så kanske det finns en feed för det.

    Själv har jag sett på BB live feeden ett antal ggr då jag inte har haft till gång till CD.

    Sök på google efter
    satbenelux
    satelliweb

    och välj de första som kommer upp.

    Det är skitkul att leta efter feedar. När man hittar en portugisisk livesändning med en kärring från Irak så e de ganska kul o se vad dom håller på med utanför sändning.

    De satelliter vi använder mest för vanliga kanaler (dvs. Astra1, HB, Sirius, Thor) har inte så många feedar. Mest finns på 16E, 8W, 15W och många andra lite mer ovanliga satelliter dvs. en motorparabol är att föredra.

    /soprano

  9. #9
    coolt det ska jag underska lite mer i.


    EDIT Det är väll så åxå satt en del beams inte täcker här uppe med vanlig antenn så det är lite synd. Man får ta reda på vilka beams på vilka satelliter som man kan få in först

    Hittade en satellit Telecom 2A at 3.0°E med bara feeds men det står inte vilken beam det är. Hur tar man reda på det.

    Vart hittar man en billig motor så jag slipper bestäma mig vilken satellit jag ska rikta in mig på.

  10. #10
    Ja undrar som PrOsOn. Finns det någon bra och billig motor så man kan få in så många satelliter som möjligt ?

Liknande ämnen

  1. 1st LNB två satelliter?
    Av imported_Harry_ i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 08:46
  2. [LÖST] Vilka satelliter tar ni in och varför
    Av JJay i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 00:58
  3. Vilka grader ligger era satelliter på?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 20:41
  4. Vilka satelliter kan man ta in här i norden ?
    Av DennisOlof i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 16:56
  5. satelliter
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 12:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss