Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Canal Digital Kabel-TV

  1. #1

    Canal Digital Kabel-TV

    Hej,

    är det någon som vet vad som gäller för Canal Digital Kabel-TV i Malmö, f.d. Sweden On Line, map box, kort etc.?

  2. #2
    Ska rulla med samma som till sat, problemet är att få tag i en box som fungerar om man inte hyr
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Tack för snabbt svar. Men, vad jag förstår har operatörer lagt om sitt kodningssystem nyligen. Har detta även skett för Canal Digital Kabel-TV , och isåfall har "den öppna marknaden" anpassat sig till detta med nya kort?

  4. #4
    Ooops, en fråga till. Om jag får tillfälle att köpa en box, hur vet jag då att det är en original CD Kabel-TV box? Finns det olika tillverkare och modellnr, eller endast en typ av box?

  5. #5
    Det är inte frågan om någon anpassning, CD kör samma i kabel som till sat så det är precis samma kort, filer och koder som gäller

    Om du gräver dig bakåt i forumet eller använder sök funktionen så kommer du se att vi snackat om detta tidigare

    Som jag sa tidigare så är det boxen som är problemet, vet ingen som hittat en köpbox som fungerar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    OK. Har sökt en del på gamla trådar. Hittar dock ingen info om hur jag vet att en box som är till salu verkligen är en hyrbox (f.d. hyrbox kanske man ska säga). Någon info om yttre kännetecken - står det typ "Canal Digital" på dem?

  7. #7
    Det är någon philips modell (jag har aldrig sett dom själv)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av grendel
    OK. Har sökt en del på gamla trådar. Hittar dock ingen info om hur jag vet att en box som är till salu verkligen är en hyrbox (f.d. hyrbox kanske man ska säga). Någon info om yttre kännetecken - står det typ "Canal Digital" på dem?
    Står canal digital ner i venstra hörnet

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Det är någon philips modell (jag har aldrig sett dom själv)
    vi har diskuterat tidigrare vilka köp boxar till kabel tv som funkar
    har provat två styck bägge funkar utmärkt
    med MII & tit kort

    Humax 5100C "måste köpa en conax modul"
    Maximum C-802 CXCI "inbygd conax"

    humaxen var bäst både snabbare och stabilare

  10. #10
    Har du fått igång det med både Humaxen och Maximum?
    Isåfall är det goda nyheter för jag har ett par bekanta som sitter i sådana kabelnät :P

    Om inte mitt minne sviker så var det just Humaxen som du INTE fått igång, men du kanske testat mer
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss