Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Två mottagare en parabol?

  1. #1

    Två mottagare en parabol?

    Jag har nu en Digiality VC-CI 204 som jag kör Viasat och Canal Digital på och en parabol med Sirius och Thor mottagare. Men eftersom viasat byter system och min mottagare inte är godkänd av dem kommer jag få en Pace DS-420 av dem så att jag kan se på Viasat. Nu vill jag ha Canal Digital på min Digitality och Viasat på min Pace kopplade till samma parabol. Vad behöver jag?
    Jag har läst något om "smart switch" men det var till om man skulle ha en analog och en digital mottagare till samma parabol och då verkade det som man inte kunde använda båda samtidigit för att parabolen kunde bara skicka en signal, digital eller analog. Men jag har ju 2 digitala mottagare så jag borde väl kunna använda båda samtidigt?

  2. #2
    Direkt kabel från Sirios LNB till Pace
    Direkt kabel från Thor LNB till Digiality
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3
    Okej...
    Nu är ju jag lite nybörjare på sånt här då...
    Direkt kabel? är det coxialkabel eller?
    Och hur gör man det? Det enda jag vet är att jag har en kabel från parabolen till Digitalityn. Ska jag upp till parabolen och grejja då eller?

  4. #4
    Det skallvara likadan kabel som du har nu.
    det fins en liten loda nära parabolenden tardu bårt (DiSEgC Switch) Sen koplar du den sladden såm kommer från Digiatity direkt Thor LNB (Signalhuve) Ock till Pace drar du en ny kabel till Sirius LNB

    Om du tittar parabolen frammifrån Thor Canal+ LNB högersida Sirios Viasat vänstersida

    Kolla på Digiality baksidan om det fins et ytag til extra motagare det skal vara likadan koplig som det kåmmer kabel in från nuvarande parabål fast på den stårdet ut då behöver du bara dra kabel från den till Pace.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Parabol
    Av PibesiLL i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 08:01
  2. 1 parabol 2st mottagare
    Av burton666 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 15:56
  3. Trådlös överföring: Parabol -> Mottagare
    Av phq i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 15:51
  4. 40 cm parabol
    Av tropical i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 23:00
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss