Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Mottagare till både viasat + Canaldigital???

  1. #1

    Mottagare till både viasat + Canaldigital???

    Vilken motagare skall man välja om man vill kunna se båda???
    Finns det några bra gammla mottagare eller är det någon ny som regerar???
    Vill gärna ha en som fungerar bra med p -kort....

    Tacksam för tipps ....

  2. #2
    strong 8700,triax354 har båda systemen viasat ser du bara med org kort conax med m2,titanium m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  3. #3

    ok

    Verkar bara vara två mottagare som gäller då eller??????

    Trodde att en massa skulle förespråka nokia 9802 och 9902 men vad vet jag...

  4. #4
    Det är inget fel med Nokia 9802s eller 9902s på dåm motagare måste du köpa extra Conax CA modul
    Fins en till Triax dsi350tx
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5

    ok men??

    Vilken är bästa då (smidigast) att köpa en Ca modul är inget hinder bara det finns platts för den i mottagaren... Jag är ute efter en bra mottagare som klarar viasats nya system och canaldigital + fungerar bra med p.... kort...

  6. #6
    köp en strong
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  7. #7
    Själv har jag en triax dsi354 och den funkar perfekt. Enda felet är att när man redigerar kanallistan så kan man inte välja vilken kanal som ska komma på vilken kanalplats.

    MVH:jojje_115

  8. #8
    Jag föreslår en Samsung DSR 9500 VIA CI den är patchad till både V*a*ess samt C*n*x samt att det finns utrymme för yterligare två CA moduler till.
    Man behöver inte använda en JTAG för den heller utan den är patchbar.
    Det är aldrig några problem med den samt att kanalvalen är väldigt snabb jag tror nog att den är ganska överlägsen många andra boxrar.
    Problemet är att den är väldig svår att få tag på nu eftersom den har slutats att tillverka men man nog prova att finna den i Tyskland.

  9. #9
    Strong 8700 har inte optisk ljudutgång för dolby digital-ljud t.ex. vad jag vet och vilket iaf jag ser som ett krav nu när fler och fler program kommer att sändas med det.

    Så vitt jag vet finns det ingen mottagare som är viasatgodkänd och klarar både viasat och conax och har optisk ljudutgång, utan det blir till att använda en conaxmodul om man vill ha dolby digital-ljud och viasat+conax. Och då finns det ju ett par mottagare som fungerar fint, t.ex Humax 5350 eller Nokia 9802/9902.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av petrus
    Jag föreslår en Samsung DSR 9500 VIA CI den är patchad till både V*a*ess samt C*n*x samt att det finns utrymme för yterligare två CA moduler till.
    Man behöver inte använda en JTAG för den heller utan den är patchbar.
    Det är aldrig några problem med den samt att kanalvalen är väldigt snabb jag tror nog att den är ganska överlägsen många andra boxrar.
    Problemet är att den är väldig svår att få tag på nu eftersom den har slutats att tillverka men man nog prova att finna den i Tyskland.
    Han ville ju ha en som klarar viaspratts nya system... Nds moduler finns ju ej och ingen vet väl om det kommer?
    VU+

Liknande ämnen

  1. Canaldigital och Viasat i HDTV mottagare
    Av Ajax11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 11:47
  2. Samsung som fungerar både till viasat och canaldigital??
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 15:46
  3. Box till både Viasat och Canal Digital
    Av Sweguy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 18:27
  4. Både viasat och canaldigital?
    Av Zyxilon i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 22:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss