Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Force 530T

  1. #1

    Force 530T

    Funderar på att köpa en Force 530T till marksända digitalnätet.

    Är det någon som har erfarenhet av denna boxer.
    Fördelar och nackdelar?
    Går det hyffsat snabbt att byta kanaler?
    Är menyn bra uppbyggd?
    Funkar det bra med inspelningen och pause-funktionen?

  2. #2
    Jag har den tidigare modellen 1188t och tycker inspelning/pause är jättesmidigt. Lika så menyerna där man enkelt kan se vad det är på alla kanaler utan att behöva zappa runt. Jag tycker kanalbyten går riktigt snabbt.

    I och med senaste uppgraderingen så går det inte lika bra att redigera kanal-listan, och det är en nackdel. Går att skapa en favorit-lista istället men det är inte lika bra som det var innan.

    Vet att jag ofta är lite överdrivet positiv till Force (gillar den verkligen) så nån får gärna slänga in lite negativa tankar.

    edit: Kom på en negativ sak...när man spelar in går han automatiskt över till stereoljud, så man får tyvärr inte dolby digital på inspelningar. Fattar inte varför, det tar ju inte såå mycket mer plats. Å andra sidan är ju inspelningarna av väldigt bra kvalitet bildmässigt, eftersom de bara dumpar datat till disk och spelar upp det senare, ingen komprimering alls.

  3. #3
    Har nu varit och köpt en. Ganska nöjd meed den än så länge. Det är bara ett fel. EPGn verkar inte funka något vidare. Har uppgraderat den till det nyaste versionen. Men den strular ändå. Något förslag? Signalstyrkan ligger på mellan 80-98% på alla kanaler.

  4. #4
    Jag har aldrig fått det att fungera att köra "hämta" eller vad det står för att uppdatera EPG manuellt, däremot så har det alltid fungerat att den hämtat allt när jag sätter på den. Du kan välja vilka kanaler den ska hämta EPG-data från i menyvalet UHF-kanaler, testa att byta där.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

  1. Force 530T, Byte av HD
    Av tops i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 12:25
  2. Mjukvara Force 530T
    Av Rogz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:29
  3. Force 530T
    Av strv i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 20:54
  4. Ljudval på Force 530T
    Av frjo78 i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 10:27
  5. Info om Force 530T
    Av chbg i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 22:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss