Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dålig bild med Force 530T

  1. #1

    Dålig bild med Force 530T

    Hej
    Jag har en Force 530T som har dålig bildkvalitet, det är som högtkompremerade jpg bilder.
    Speciellt när det är mycket rörelse då är det som stora fyrkanter som bilden byggs upp av.
    Någon som vet hur jag fixar detta?
    Har senaste mjukvaran. Var lika på den förra mjukvaran.

  2. #2
    Har samma problem fast med CD och en Strong 8700. Skulle tro att det är en generell digital-tv-grej. Kan det vara så att den TV:n man har inte är tillräckligt bra (typ att den inte grejar 100Hz).?

  3. #3
    Vaa? Känner inte igen det alls och sitter med gammal TV.
    Nej jag skulle nog leta problemet i antennsystemet.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Det är mycket bra bild när det inte rör sig så mycket. Tittar man op fotboll däremot så kan det kännas suddigt om de panorerar...

  5. #5
    Gäller det alla MUX'ar? Vad har ni för mottagningskvalitet?
    (vet inte hur strong funkar men i Force får man upp det i % där ungefär 85% innebär okej mottagning)
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    Den jag pratar om är inte Boxer, det är en satelitmottagare så det är kanske lite annorlunda.

  7. #7
    Jag har samma fenomen och i mitt fall vill jag påstå att det beror på dålig mottagning.

  8. #8
    Snabba rörelser i bilden fungerar inte med dagens digitalteknik. Systemet hinner inte med att uppdatera bilden, tekniken bygger på att endast skillnader uppdateras från föregående bild. Titta på en bra analog bild från t.ex. Eurosport på Astra och jämför med Eurosport digitalt. Digitalbilden är mycket brusigare och oskarp när det är stor rörelse i bilden. Detta är nogot vi får leva med.

    Sabbe

Liknande ämnen

  1. Mjukvara Force 530T
    Av Rogz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:29
  2. Force 530T
    Av XRay i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 16:07
  3. Force 530T
    Av strv i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 20:54
  4. Ljudval på Force 530T
    Av frjo78 i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 10:27
  5. Info om Force 530T
    Av chbg i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 22:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss