Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Titanium 2 VS M-II

  1. #1

    Titanium 2 VS M-II

    Tjaahaa!

    Jag är grymt sugen på att fixa mig lite fler canaler till mitt canal digital paket, fast till ett humanare pris än vad som står på Cds hemsida

    Nu är min fråga till er begåvade människor här på Comhit vilket kort som rekommenderas. Jag har suttit och försök se vilket kort som verkar bäst men inte blev jag klockare för det.

    Så vitt jag förstår så är det M-II korten som snabbast får nya koder och Titanium som är kraftfullast. Men iom att jag själv inte har någon erfarenhet av korten ifråga ber jag om er hjälp!

  2. #2
    Du har vel oppfattet det helt riktig! Akkurat nå er det kun M-II som virker på CD, de andre venter vi ennå på..
    Jeg har begge deler!, bytter over til Titanium når kodene kommer til det pga at det er mer stabilt.

  3. #3
    Okej.. .det verkar vara den allmänna uppfattningen att man ska göra så... finns det nån som kan nån bra sida där man kan hitta kort och brännare utan att behöva ta fram stora plånboken tros?

  4. #4
    På vilket sätt yttrar sig MII kortens "ostabilitet"?

    Jag ska också skaffa kort och brännare. Blir nog ett MII kort och billigaste brännaren till den från www.keycard.dk för ca 700kr. vill egentligen ha MP3.6 usb men känns inte som att jag vill lägga upp 400kr extra för den brännaren då man knappast kodar om dagligen.

    Är MII korten så pass ostabila att det är värt att skaffa ett titanium kort som antagligen kostar 4-500kr? förrutom MII kortet eller räcker det med ett MII?
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av PiZZaMaN
    På vilket sätt yttrar sig MII kortens "ostabilitet"?

    Jag ska också skaffa kort och brännare. Blir nog ett MII kort och billigaste brännaren till den från www.keycard.dk för ca 700kr. vill egentligen ha MP3.6 usb men känns inte som att jag vill lägga upp 400kr extra för den brännaren då man knappast kodar om dagligen.

    Är MII korten så pass ostabila att det är värt att skaffa ett titanium kort som antagligen kostar 4-500kr? förrutom MII kortet eller räcker det med ett MII?
    Hos www.almsat.se kan man köpa MP3.6 USB för 550:- + frakt...det är billigt! OBS! man måste maila eller ringa dom...säljes ej via deras hemsida.
    Finns även paket för 990:- ink. frakt för både MII och MP3.6 USB :-) Köpte jag :-)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av PiZZaMaN
    På vilket sätt yttrar sig MII kortens "ostabilitet"?


    Är MII korten så pass ostabila att det är värt att skaffa ett titanium kort som antagligen kostar 4-500kr? förrutom MII kortet eller räcker det med ett MII?
    Köp du ett M2 kort och bilda dig en egen uppfattning. Så instabila är dessa inte. Skaffa dig sedan ett annat kort, om du av moraliska eller kvalitetsmässiga skäl finner detta nödvändigt. Men kolla så att det finns filer eller möjlighet att på annat sätt uppdatera det Tit....... kort du köper till den provider du vill se.

  7. #7
    ostabiliteten til M-II er ikke verre enn at de fleste kan leve med det! Det er snakk om frys i bildet, eller svart skjerm i et par sekunder av og til.
    Bortsett fra det er M-II helt topp, nesten alltid koder først til det.

  8. #8
    jag tror dessutom att de inte e kortets fel. utan något i programeringen, M2 va stabilare när dom kom. tål man inte fryset så är idag titanium de bästa botet mot det. vad jag vet. själv kör jag sammy EMU samtidigt. å där kan krocken ibland ligga oxå. att mottagaren ibland får för sig att koderna ligger i boxen när dom ligger på kortet o vice verse.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Jag kan verkligen rekommendera A*ms*t. Jag beställde 2st m2-kort +smartmouse usb-brännare förra onsdagen. På fredagen kunde jag hämta ut grejjerna på posten. 1050:-.
    Både billigt och snabbt!!!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hogga
    Jag kan verkligen rekommendera A*ms*t. Jag beställde 2st m2-kort +smartmouse usb-brännare förra onsdagen. På fredagen kunde jag hämta ut grejjerna på posten. 1050:-.
    Både billigt och snabbt!!!
    kan man beställa titaniumm från dom också?

Liknande ämnen

  1. Titanium ???
    Av johan455 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 08:08
  2. Titanium
    Av Vegard i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 23:08
  3. titanium
    Av marcus 10 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 06:11
  4. Titanium
    Av marcus 10 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 14:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss