Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: comhem till htpc på billigast möjliga sätt?

  1. #1

    comhem till htpc på billigast möjliga sätt?

    Jag har försökt reda ut hur jag på billigaste sätt kan utöka htpc'n med comhem... Måste jag köpa CI och CAM utöver dbvc-kort eller kan mp3.5 användas istället för CI och CAM? Det är stor skillnad i pris.

    Alt 1: dvbc-kort + CI-modul + CAM = 3200 kr (dvbshop.net)
    Alt 2: dvbc-kort + Multiprogrammerare = 1300 kr (dvbshop.net & adteknik.se)

    Tilläggas bör att jag inte har digitalbox. Kommer comhemkortet att kräva uppdatering och klarar alt2 av detta? Nåt jag missförstått?

  2. #2
    antar att du har ett abb hos comhem?

    Vad som behövs är ett dvb-c kort med cam plats och en viaccess eller conax modul !

  3. #3
    Funderar också över det här: Finns det nån fungerande poor mans cam för windows till comhem (antar att den måste emulera redcam 4.84) som fungerar med mp3.5?

  4. #4
    om man ska sammanfatta alla andra trådar i ämnet MP 3.5 och cardsharing etc så verkar det för tillfället inte gå att använda en MP 3.5 som poor mans cam i windows.. däremot går det bra i linux med korrekt vdr plugin...

  5. #5
    jag har inget abonnemang ännu, men kanske snart...

    då får man gå över till linux tills andra lösningar finns. det har jag inget emot.

    hur är det med uppdatering av kortet? funkar det med alternativ 2 eller behöver man inte uppdatera?

  6. #6
    Det fungerar utmärkt att köra med en t.ex. mp3.5. Det är precis vad som används vid cardsharing som är en utökad variant på att köra med mjukvarucam.
    Däremot skulle jag nog rekommendera ett dyrare dvb-kort med hårvara för mpeg2-avkodning och csa (dekryptering).
    Vill man köra med ett budget-kort, vilket iofs är en bättre variant för kommande HDTV, behöver man en snabb processor gissningsvis en bit över 1GHz samt att man ska vara beredd på att det är svårare att få det att fungera. Tveksam om det ens finns mjukvara för att köra det så under Windows(softcsa).

Liknande ämnen

  1. htpc + comhem= omöjligt??
    Av putte99 i forum HTPC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 12:02
  2. Windows HTPC med Comhem Cardshare
    Av oscarii i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 12:21
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 12:59
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 12:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss