Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dvd

  1. #1

    Dvd

    Vad är skillnaden mellan DVD-R och DVD+R :?:

  2. #2
    tror att det är olika bränn metoder men ändå rätt lika....
    läste nån stans att minus formatet är mest kompatibelt med gammla enheter men plus formatet är bättre för film...

    själv kör jag bara på plus formatet men nog endel som har haft problem att läsa skivorna med sina dvd:ar.
    Å då de klagar säger jag bara skiit dvd köp en ny :wink:

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    En sak jag hört om är att DVD+R har svårt att läsas i olika DVD-såelare om de har flera sessioner - rätta mig gärna om jag har fel.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4
    Det är bara olika standards för samma sak. Olika brännare kan bara bränna en av dem, vissa kan bränna bägge. Vissa läsare kan bara läsa en av dem, vissa bägge.

    Så för att veta vilka som är bäst för just dig är det bara kolla in vilka prylar du har. Om du ska köpa, så köp grejer som klarar av bägge två.

  5. #5
    min sony dvd som har typ 5år på nacken klarar båda (läsa).
    vet en som har en LG dvd-läsare som inte klarar plus formatet.

    men som brännare kommer jag nog bara att använda LG:s, den klara alla tre formaten (dvd-/+/ram) å jag har inte haft nått problem med den så...

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  6. #6
    Jag har en ny dvd brännare(TEAC) men den klara bara dvd+
    Tack för svaren! :P

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss