Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: bilden från dator till tv blir svartvit någon som kan????

  1. #1

    bilden från dator till tv blir svartvit någon som kan????

    bilden från dator till tv blir svartvit??? det har funkat bra ,vet ej vad som hänt.Är inte så haj på datorer.

  2. #2
    Tjenna

    Kolla din TV "inställningar" om du kan ändra på AV1(2)(3) osv, Video till S-video .

  3. #3
    Du menar på tven??kablarna går in i samma skart som när det funkade
    tror att det är något med datorn.

  4. #4
    känner igen det där.. har tyvärr inget enkelt svar att ge. Brukar ändra och pillra lite på skärminställningarna.. Kan vara så att det är inställt på NTSC istället för PAL, men det som funkar för mig en gång är inte alltid säkert att det funkar.. så det är lite knäppt det där.. men testa alla möjliga inställningar tills det funkar!

  5. #5
    Var ändrar man NTSC och PAL!?

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Så du har alltid kört Dator --> S-video --> Scart --> TV ?
    Det är nämligen så att för många funkar inte detta, utan det blir svartvitt. Beror på att TVn inte är så ny. Ska fungera på nya.

  7. #7
    Det har ju funkat & tv är en sprillans ny lcd bakprojektor sony kf-42sx300
    den har även data ingång, men efter som s-video o ljudkabel redan var dragna(10m) och det funkade förut så använder jag den. annars får jag
    köpa 10m data kabel det kaske blir bättre överföring dom säger ju att 10m är max????

  8. #8
    Jag fick då till inst i datorn och fixa en TwinWiew skärm skall visa dig om det går att sända en bild jag tog en med Snagit

  9. #9
    En del grafikkort är tydligen felkonstruerade, jag hade liknande problem förut, men löste det med ett program som heter TVTOOL. Värt att testa i alla fall, för det är ett djäkligt bra program som låter dig ställa in det mesta på ett väldigt smidigt sätt.
    Nollvision i skogen

  10. #10
    Funkade för mig när jag uppdaterade mina drivrutiner till Grafikkortet :lol:

Liknande ämnen

  1. Streaming från dator till Azbox
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 21:10
  2. Streama från dator till 800 box?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 06:28
  3. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 21:47
  5. kabeln till dator från SI
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss