Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: auto-kort+PPV?

  1. #1

    auto-kort+PPV?

    jag har ett autouppd-kort som funkar fint men jag undrar.....

    när det kommer en uppdatering på ex.PPV-sport, så kan väl kortet inte uppdatera detta själv vad jag har förstått??????

    då e frågan: kan man knappa in koden med remote på ett sånt kort eller måste man bränna om kortet vid varje uppdatering?????

    om man måste bränna om kortet.......är det inte möjligt att köra ett remote-kort i slot2???????

  2. #2
    terror
    Gäst

    Jo...

    Jo, det gick bra för mig.. Såg på match när det uppdaterades... Det tog ca 5 min innan jag fick bild igen..

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    1) Försök och lugna ner dig en aning ang. "?" och sånt.
    2) PPV-Kanalerna måste kodas om manuellt, antingen genom att bränna om kortet, eller genom att remota in koden som du alltid gjort.
    3) Finns beskrivning på hur du remotar, här på forumet, om du har en Sagembox, som är "låst".

  4. #4
    chipwreck
    Gäst
    Men om någon i samma kortserie köper matchen så autouppdaterar väl AU-kortet eller är jag helt ute och cyklar?

    / Chipwreck

  5. #5
    miz
    Gäst

    remote + au = ?

    Kan man ha ett au-kort som man även kan remota?

    /miz

  6. #6

    ?????????????????????????????????????????????????? ???

    Lugna mig med ? och sånt??????????????

    jag är hur lugn som helst....det verkar ju som att du borde lugna dig.
    ska man få tillsägelse för att man använder mycket "?" ???????????

    jaja skit samma....

    nu vet jag i alla fall att man kan ha ett au-kort men även göra remote uppdatering på det.........tackar för svaret

  7. #7
    Skärp dig nu för fan granoe. Totalt onödigt att skriva 25 st frågetecken...

    Väx upp...

    //Stimo
    ComHit Crew

  8. #8
    men ärligt talat....

    vilket är mest onödigt....

    skriva 25 frågetecken...

    eller påpeka någons skrivsätt???????

    jag har inte varit otrevlig mot någon utan endast ställt lite frågor som det brukar göras på ett forum och så får jag 2 admins på mig som tycker att jag använder för många frågetecken......

    vem är det som skall växa upp??????

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av chipwreck
    Men om någon i samma kortserie köper matchen så autouppdaterar väl AU-kortet eller är jag helt ute och cyklar?

    / Chipwreck
    japp. helt fel.

    granoe: om admin klagar på hur du beter dig så kanske du ska lyssna och inte gnälla.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    chipwreck
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JohanF
    Citat Ursprungligen postat av chipwreck
    Men om någon i samma kortserie köper matchen så autouppdaterar väl AU-kortet eller är jag helt ute och cyklar?

    / Chipwreck
    japp. helt fel.

    granoe: om admin klagar på hur du beter dig så kanske du ska lyssna och inte gnälla.
    Men hur kommer det sig då att tex. en hockeymatch vaknar till liv igen efter en stund då?
    Rödarutan dyker upp, jag går till datorn för att leta koder, kommer tebax till tv:n som visar matchen och konstaterar att jag jagat koder i onödan?

    Jag trodde i min enfald att AU+Remote kortet var så listigt att det fångade upp alla koder som kom via kabeln och att remote funktionen var till för att manuellt knacka in koder från tex. internet.
    Sänds inte PPV koderna ut till hela kortserier och inte enstaka kort?

    / Chipwreck

Liknande ämnen

  1. Auto-update
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 12:50
  2. ?auto m/s
    Av kekar i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 14:48
  3. Auto och programmerare...
    Av snyggbira i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 02:01
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 16:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss