Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Patchad Deltasat

  1. #1

    Patchad Deltasat

    Nu har jag patchat min Deltasat. Det fungerade klockrent. Sen har jag ägnat två dagar åt att ladda ner alla kanaler och göra favoritlistor mm.
    Efter hand som man vänjer sig tycker jag bara bättre och bättre om mottagaren. Nu funkar det mesta utom Cyfra+ Hot Bird och Premiere Astra. Polsat vill inte riktigt uppdatera sig heller men på det hela taget är jag jättenöjd. Vilken skillnad mot min gamla Nokia 9802S!
    Men nu slog det mig en hemsk tanke - om det kommer en ny patch (och det lär det väl göra) måste jag göra om allt jobb med kanaler och listor mm då? Finns det inget sätt att spara sånt i datorn och sen bara ladda ned det efter att man patchat om?

  2. #2
    de jag vet. är att i samsung när man byter patch så byter man bara den, allt annat ligger kvar så inget annat behöver installeras om.. testa lägg in samma patch som du la in från början igen om ingen annan vet säkert hur man ska göra.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Jag tror inte det funkar så. Det verkar som alla kanaler och listor försvinner när man patchar. Det jag vill veta är om det går att läsa över all sån information till datorn först och sedan lägga tillbaka det after det att man patchat om.

  4. #4
    http://*ww.geocities.com/irpatch/download/tools/

    där ligger en editor som borde fixxa kanallistan iaf. skummade igenom progget. har själv ingen deltasat att testa på...

    filen heter SettingseditorCHEDIT102.zip

    kan de va nått ?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Knappra bara in de nya kodera så slipper du patcha om och du förlorar inte dina gamla goda favoriter

  6. #6
    Jag skall testa den där editorn så får jag se sen om jag törs patcha om. Annars verkar det ju väldigt smidigt att bara knappa in koderna.

  7. #7
    Har provat programmet. Enda problemet är att när du laddat in kanalerna i mottagaren efter att ha patchat så kommer de alla att få kryptering "Other", men det byts till den rätta när du väljer att titta på kanalen.

  8. #8
    Så smidigt. Tackar, då kan man lägga in 575 nu då.

Liknande ämnen

  1. Var hitta patchad Gemini 5.00 till 800-klon?
    Av JockeGbg i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 22:23
  2. Patchad senaste Open-Pli
    Av aminders i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 13:11
  3. titanium i patchad samsung ?
    Av jaimeestocolmo i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 17:38
  4. Skillnaden mellan patchad och inbyggd?
    Av NickiBamBam i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 21:48
  5. [LÖST] Patchad?
    Av mickan i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 11:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss