Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Digiality VC-CI 304 Kabel?

  1. #1

    Digiality VC-CI 304 Kabel?

    Undra om någon vet om denna box kommer att fungera på kabelnätet? Fick brev från CD att köpa denna box till förmånligt pris, men överallt har jag bara hittat att den fungerar på satelitt.
    Någon som vet?
    Tack på förhand!

  2. #2
    Vad jag vet så offererar CD bara en tvärkass Philips till sina kabelabbonenter.
    Har dom sagt något annat så måste det vara ett missförstånd, för en sat-låda fungerar inte i ett kabelnät
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Ja det verkar skumt, men fick ett brev med den senaste räkningen där de erbjöd mig att köpa boxen....
    Letade runt lite och fann en artikel d'r det stod att det finns till både kabel och satellit...
    http://www.ev.se/index.3006.html?hel=1
    ". Den ena är en markmottagare och den andra en satellitbox. Markmottagaren är Force 530T och satellitmottagaren är en Digiality VC-CI 304.
    Båda dessa finns som mark- och satellitmottagare. Därför går det att dra slutsatser av dess andra motsvarighet."
    Så kanske...
    Annars är det dåligt att skicka ut erbjudanden till de som inte kan ha...

  4. #4
    markmottagare är inte kabel , utan marksänt alltså Boxer (DVB-T)

  5. #5
    @nygrent
    Det är förmodligen CDs fakturaavdelning som inte kan skilja ut kabelabbonenter från satabbonenter.

    På kabelsidan har man inte ens möjligheten att officiellt äga sin egen box, utan det finns bara deras egen Philips hyrbox att använda (även fast andra fungerar)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Dreambox kommer mä en dekoder som fungerar i dä markbundna nätet. Exakt när den finns att köpa, vet ja inte. Men i slutet på juni eller i början på juli ska den kunna levereras...

    mvh humlan

  7. #7
    Ahh ok då kanske det klarnar....
    Fast då jag bor i Sollefteå, och bor i ett ComHem hus, så är det något skumt,vi är en av få städer som fortfarande kör analogt, så jag kan ändå inte utnyttja alla CD kanaler via kabelnätet...

Liknande ämnen

  1. Digiality VC CI 304 vs Digiality CX CI 304 HJÄLP!
    Av Showbiz i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 20:20
  2. Digiality VC-104
    Av Salami i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 11:29
  3. Digiality VC-CI 304
    Av kvam80 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 18:04
  4. Digiality VC-CI 204
    Av station1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 19:38
  5. Digiality VC CI-104
    Av Salami i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 13:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss