Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Hur fasen kan de släcka analoga nätet?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    I mitt tycke är det sämsta att man har satsat en massa miljarder på det digitala marknätet som suger som fan. Nu när HDTV kommer på bred front då har man som det ser ut idag inte plats för dessa kanaler som tar mycket större plats.
    Jag håller med. Självklart är det bra att lägga ner det analoga marknätet, men istället för att bygga ett nytt marknät borde dom ha skickat upp en satelit så får de som inte har kabeltv skaffa parabol istället. Oändligt mycket billigare och bättre rent tekniskt.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ptolemy
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    I mitt tycke är det sämsta att man har satsat en massa miljarder på det digitala marknätet som suger som fan. Nu när HDTV kommer på bred front då har man som det ser ut idag inte plats för dessa kanaler som tar mycket större plats.
    Jag håller med. Självklart är det bra att lägga ner det analoga marknätet, men istället för att bygga ett nytt marknät borde dom ha skickat upp en satelit så får de som inte har kabeltv skaffa parabol istället. Oändligt mycket billigare och bättre rent tekniskt.
    DET kan jag hålla med om. Satelit är bättre än marknät. Men inte all annan skit om att analoga nätet är så mycket bättre för ni som säger det har uppenbarligen ingen aning om vilka fördelar det har för de som sänder.

  3. #13
    Jag har aldrig sagt att det analoga marknätet är bra...
    Det digitala har många fördelar för både användare och leverantörer. Dock tycker jag att det inte är säkert för framtiden och speciellt väl genomtänkt såsom det digitala nätet är idag...

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  4. #14
    De bästa hade nog varit ett digitalt nät som hade gott med plats och sände okomprimerat . Men okomprimerad digital sändning lär vi aldrig se. Då hade man sluppit alla problem med dålig bild eller utrymmesbrist. tänk va HDTV okomprimerat hade sett ut om inte tala om bandbredden.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 09:27
  2. Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 20:59
  3. När det analoga nätet släcks...
    Av electrified i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 15:41
  4. Nersläckning av de analoga nätet....
    Av Snouser i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 21:54
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 22:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss