Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: TRÅDLÖST NÄTVERK

  1. #1

    TRÅDLÖST NÄTVERK

    TJENARE!! :b
    Jag har en bärbar dator som har trådlöst nätverk, "HP" den har fungerat jätte bra till för en vecka sen, då börjarde den att tappa kontakten med routern, jag vet att rountern fungerar bra, för att jag har en gammal bärbar med trådlös och den fungerar perfekt, det är den nya datorn som tappar kontakten med routern hela tiden, och man måste koppla upp sig på nytt för att den ska fungera. iblan visar den uppkoplings ikon att datorn inte har kontakt med nätverker men man kan surfa på nätet endå. jag vet inte vad som är fel?? är det nån som vet vad jag kan göra? mina barn leker med datorn ibland dom kanske har gjort nått. JAG TACKAR FÖR ALLA FÖRSLAG.

  2. #2

    Re: TRÅDLÖST NÄTVERK

    Citat Ursprungligen postat av el guapo
    TJENARE!! :b
    Jag har en bärbar dator som har trådlöst nätverk, "HP" den har fungerat jätte bra till för en vecka sen, då börjarde den att tappa kontakten med routern, jag vet att rountern fungerar bra, för att jag har en gammal bärbar med trådlös och den fungerar perfekt, det är den nya datorn som tappar kontakten med routern hela tiden, och man måste koppla upp sig på nytt för att den ska fungera. iblan visar den uppkoplings ikon att datorn inte har kontakt med nätverker men man kan surfa på nätet endå. jag vet inte vad som är fel?? är det nån som vet vad jag kan göra? mina barn leker med datorn ibland dom kanske har gjort nått. JAG TACKAR FÖR ALLA FÖRSLAG.
    "leker med datorn" ? :)
    lät inte speciellt bra hehe..
    Har du kollat vilken signalstyrka du får på datorn? står denna dator på samma plats som din andra? testa att ställa datorn brevid accesspunkten för ditt nätverk. Kan vara så att signalen är så dålig ibland eller att något stör i omgivningen som gör att datorn tappar anslutning helt enkelt.
    bara en liten teori :) testa..

  3. #3
    ´Tack Orfeous..
    Men det har jag redanprovat, jag har kollat allt som har med signalen att göra, har datorerna brevid varan. ja tänkte att jag/nån har kommit åt nån inställning eller nått.

  4. #4
    såg inte att du skrivit att du kunde surfa på internet ändå. Alltså fungerar det som det ska förutom att nätverksikonen försvinner ibland?

    Titta under egenskaper för din nätverksanslutning och se om du kan hitta något som du tycker ser misstänksamt ut.

  5. #5
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

  1. Trådlöst nätverk DB7020
    Av skräddaren i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 15:03
  2. Trådlöst nätverk
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 18:37
  3. Problem med trådlöst nätverk
    Av zyz i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 15:49
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 06:56
  5. Trådlöst nätverk
    Av lassesv i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss