Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Hur gör ni för att skydda er?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rishult
    tack för alla svar ipcop vad är det jag har nämmligen en (gammal dator över)
    Då måste jag ju snabbt trycka in m0n0wall i diskussionen som jag tycker är den trevligaste firewall lösningen på marknaden just nu.
    Komersiell som ickekomersiell!

    Och jag, den är gratis.

    http://www.m0n0.ch/wall/

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Alla funktioner som du eftersträvar ingår standard i Linux, och dessutom är det rätt tunnsått (typ 5 stycken!!) med virus o.d. i den miljön.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Sitter just och funderar över att skaffa bredband. Då kommer en roter att följa med och lösa problemet. Plus en massa andra problem.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmmm.

    Alla funktioner som du eftersträvar ingår standard i Linux, och dessutom är det rätt tunnsått (typ 5 stycken!!) med virus o.d. i den miljön.
    Vilka funktioner är det då?
    Jag ser inte att han sagt annat än att han eventuellt ville använda sin PC som gateway.

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Rubriken är ju "Hur gör ni för att skydda er !!!". Och det gör man enklast mha. linux. Du slipper Internet Explorer, Outlook, Fönster, virus, maskar trojaner osv. Är inte det några av funktionerna som eftersträvades, eller har jag missat någonting i rubriken.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    Spidde
    Gäst
    Finns inget som säger att man måste andvända iexplorer outlook mm i windows
    Fönster vet jag dock inte vad du menar med. Ska vara att du kör textbaserad linux annar har ju även du fönster.
    Windows funkar kanon om man gör på rätt sätt.
    Inga virus eller dyligt

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Rubriken är ju "Hur gör ni för att skydda er !!!". Och det gör man enklast mha. linux. Du slipper Internet Explorer, Outlook, Fönster, virus, maskar trojaner osv. Är inte det några av funktionerna som eftersträvades, eller har jag missat någonting i rubriken.
    Har inte använt outlook iexplorer, fått något virus eller mask i burken tidigare heller.
    Förstår inte vad du pratar om.
    fönster använder du väl i linux med, eller kör du enbart lynx?

    Man kan försutsätta att han anänder dator till mer än att skydda sig.
    Tycker du bör avlägsna dig ur forumet permanent då det alltid slutar med att folk lackar ur på din pissiga attityd oc trådarna blir låsta.

  8. #18
    :cry: Ni får ursäkta om det blev otydligt det var inte meningen! Allt jag ville veta var som sakt hur ni skydda er om man ville ha dreamboxen ansluten till nätet och ändå vara skyddad. Och det har jag fått svar på så TACK.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss