Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox - boxer - hittar inte NACKA Masten?!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger

    Dreambox - boxer - hittar inte NACKA Masten?!

    Hej, när jag startar upp min DB -500T med inkopplad antenn osv så hittar den massa stationer.. där ibland Gävle (SE) som det står i menyn, men jag hittar inte nacka-mastarna? Vilken mast ska man pejla in egentligen? Ser ju massor med skräp på auto-scanning.. t ex (DE), (ES), (FI), osv, men dock bara en i sverige?

    Jag har en hmm sändär svart rackar som Kjell & CO som skulle vara kanonbra.. 649:-
    kostade den.

    Ja, behöver jag säga att jag bor ngn kilometer från nacka?

    Vad är det som är fel?

  2. #2

    Re: Dreambox - boxer - hittar inte NACKA Masten?!

    Citat Ursprungligen postat av andben
    Hej, när jag startar upp min DB -500T med inkopplad antenn osv så hittar den massa stationer.. där ibland Gävle (SE) som det står i menyn, men jag hittar inte nacka-mastarna? Vilken mast ska man pejla in egentligen? Ser ju massor med skräp på auto-scanning.. t ex (DE), (ES), (FI), osv, men dock bara en i sverige?

    Jag har en hmm sändär svart rackar som Kjell & CO som skulle vara kanonbra.. 649:-
    kostade den.

    Ja, behöver jag säga att jag bor ngn kilometer från nacka?

    Vad är det som är fel?
    Du måste byta ut din "terrestrial.xml". Har för mig att det finns en i filarkivet. Den bör ligga i var/etc (inte alltid) på din box, å är bara att skriva över. Boota sen om boxen, så ligger den nya på plats.

    mvh humlan.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger
    Hittar inte "terrestrial.xml" under Filarkviet !!! Kan ngn snäll skäl posta eller maila mig den "svenska" versionen av terrestrial.xml som funkar med Nacka Mastarna?

    Har en terrestrial.xml under /share/tuxbox/

    Ska den verkligen ligga där, den nya om jag får en vill säga?

    Anders

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger
    Update:

    Lade på senaste Leatherface IMG på db'n.. den skall innehålla alla svenska master! Ska se om det fungerar bättre nu då!

  5. #5
    Sidan http://www.teracom.se/?page=1543 innehåller frekvenstabell så man kan göra manuell sökning om man vill.

  6. #6
    Ny finns det en fil i filarkivet, som jag lagt upp.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger

    ok

    Hittade Terrestrial.xml-swedish på ett annat forum, lade på gemini 2.50 och kopierade sedan över denna... tog även bort cables.xml + satelites.xml, dessa tar en väldans stor plats... ca 300k. Finns mer filer man kan plocka bort för att på plats med fler plugins

    Vilken CAM använder ni mot en lokal cardshare-server med Gemini 2.50?

  8. #8

    Re: ok

    Citat Ursprungligen postat av andben
    Hittade Terrestrial.xml-swedish på ett annat forum, lade på gemini 2.50 och kopierade sedan över denna... tog även bort cables.xml + satelites.xml, dessa tar en väldans stor plats... ca 300k. Finns mer filer man kan plocka bort för att på plats med fler plugins

    Vilken CAM använder ni mot en lokal cardshare-server med Gemini 2.50?
    Både mgcamd å newcamd, så testa vilken som fungerar bäst för dig.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    min image har inbyggd cam+bullz_text bla och där sparar du 400kb till andra plugins...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Boxer hittar inte SVT-kanaler
    Av sturee i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 08:16
  2. Dreambox 500 hittar inte denna kanal
    Av Neogard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 16:01
  3. Hittar inte
    Av Dado2002 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:28
  4. Hittar inte TV4+ !
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 14:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss