Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: konfa datorn för fjärrskrivbord

  1. #1

    konfa datorn för fjärrskrivbord

    Jag är i behöv att använda datorn hemma nu när jag reser bort, läst lite på internet och hittar massa information om hur man konfar win XP pro till detta. Men jag hittar inget om win XP Home.

    Går det att använda win XP Home för detta ändamål, om det går hur konfar jag en Win XP home burk så att det går att ansluta till den. Kan tilläggas att jag kör home.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Du kan använda TightVNC som hittas här: http://www.tightvnc.com/download.html

    då installerar du det på din dator och startar servern som följer med, du får sätta ett lösenord för att ansluta till datorn oxå, sen använder du viewern på andra datorn för att ansluta till första.

  3. #3
    Däremot så är VNC sjukt dåligt enligt min mening. Segt och bara, ja, dåligt.

    Ska du kunna fjärrstyra din dator skulle jag rekommendera PC-anywhere istället (om du nu inte har skrupler mot att ta ner mjukvara på DC, eller köpa mjukvara).

    Fast det är klart - beror ju helt på vad du ska använda fjärrstyrningen till... kanske räcker med en FTP-server om du vill komma åt lite filer bara....

  4. #4
    tackar för tippsene grabbar.

    Det jag kommer att använda fjärrstyrningen till är HTML programmering, gjort en hemsida till en vän som bor på en annan ort, nu ska jag besöka denna och vi kommer givetvis att diskutera sidan, då hade det vatt fint om man kunde göra ändringar direkt hos honom. Det är bara det jag kommer att använda fjärrskrivbordet till.

    Funkar PC-anywhere bra för det behovet?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    pc-anywhere är ju fan segare än vnc...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    testat tight VNC nu men det funkar inte alls, när jag ansluter så kommer visserligen skrivbordet upp men bildern "vandrar" hela tiden neråt vilket gör det omöjligt att göra någonting.

    PC-anywhere lyckas jag inte få igång, "pcAnywhere 9.0 är inkompatibel med den här versionen av Windows" så står det när jag startat programmet.

    nåra fler tips? :smile:
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  7. #7
    vnc funkar även i java. så du kan t.o.m ansluta direkt med en webläsare.. de är alltså inte ett måste att köra med en viewer som klient.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av klas
    testat tight VNC nu men det funkar inte alls, när jag ansluter så kommer visserligen skrivbordet upp men bildern "vandrar" hela tiden neråt vilket gör det omöjligt att göra någonting.

    PC-anywhere lyckas jag inte få igång, "pcAnywhere 9.0 är inkompatibel med den här versionen av Windows" så står det när jag startat programmet.

    nåra fler tips? :smile:
    blir så när man försöker connecta till sig själv. med tightVNC alltså.

  9. #9
    jaha, ok. tackar för upplysningen, ska försöka testa med någon annan dator då.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    pc-anywhere är ju fan segare än vnc...
    Inte på något av de ställen jag har kört bägge två i varje fall...

    Citat Ursprungligen postat av klas
    tackar för tippsene grabbar.

    Det jag kommer att använda fjärrstyrningen till är HTML programmering, gjort en hemsida till en vän som bor på en annan ort, nu ska jag besöka denna och vi kommer givetvis att diskutera sidan, då hade det vatt fint om man kunde göra ändringar direkt hos honom. Det är bara det jag kommer att använda fjärrskrivbordet till.

    Funkar PC-anywhere bra för det behovet?
    Nu förstår jag inte riktigt... har du en webbserver där sidan ligger som ni kommer surfa till - om du ska göra ändringar så vill du komma åt denna/dessa filer?
    Låter som enklare att sätta upp en FTP-server där du kommer åt dessa filer i så fall - skulle jag helt klar föreslå. Alternativt low-tech-lösningen att bränna filerna på en CD - lägga in dem lokalt hos kompisen - ändra - bränna och ta med sig hem igen....

Liknande ämnen

  1. Fjärrskrivbord Linux Mint
    Av sleddog i forum Linux
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 22:00
  2. Se på tv på datorn?
    Av Steffe30 i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 19:00
  3. Datorn startar om sig
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 08:29
  4. Datorn?
    Av kurden i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss