Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kan jag använda LNB-Out?

  1. #1

    Kan jag använda LNB-Out?

    Jag har en DB7020 som jag kör som Cardserver, kan jag dra en kabel vidare från (LNB-out) den till nästa mottagare och samtidigt använda box1 som cardserver eller måste jag dra ytterligare en coax från parabolen?

    Finns det någon annan smidig lösning? "Box2" är ett DVB-S kort i datorn och den står 1m från Dreamboxen.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    För att använda LNB-out så BÖR din DB vara avstängd, dvs. den funkar inte som CS heller. Du får signal ut även när boxen är igång, men betänk att byter du kanal på någon av boxarna så tappar den andra bilden med största sannolikhet. Du kan BARA se på kanaler på båda boxarna samtidigt som har samma: frekvens, polarization, LNB.


    Dra hellre en till kabel från din wokk & sätt in dual LNB.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Ok, det var vad jag misstänkte men det värsta som kan hända är att man tappar bild på den ena boxen? Det är inte någon risk att något pajjar när båda är igång samtidigt?

    Det sista förstod jag inte riktigt, jag har två LNB:er men vad är wokk för något? ops:

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Wokk = parabol
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Wokk = parabol
    Ha ha, det kanske jag borde ha förstått

    En dum fråga till, hur ska jag koppla en kabel till till min "wokk", jag har idag en vanlig europaparabol med två LNB:er och diseq switch, behöver jag byta något mer på själva antennen?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du läste lite dåligt ! Byt ut LNB mot DUAL-LNB & köp en till switch.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Ahh, nu klarnade det, visste inte att det fanns dual-LNB, får dock vänta lite då jag måste dra kabeln i ett rör under gräsmattan, lite svårt att komma åt nu när det är snö ute. :smile:

    Jag har testat LNB-out nu och det fungerar tills vidare, det räcker med att ha 7020 i vanligt standby när man kollar på datorn, slår man på DB:n så får den ingen bild före man stänger applikationen på PC:n. Det var egentligen vad jag var ute efter, Astra HD fungerar strålande så nu borde man vara rustad inför fotbolls VM senare i år.

    Det jobbiga är att man måste flytta kortet men det verkar ändå inte funka med Cardsharing till Mediaportal i nuläget så jag ligger lågt ett tag.

Liknande ämnen

  1. Hur använda e2fsck?
    Av T-bird i forum Linux
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 21:23
  2. Använda det här?
    Av fattony i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-30, 15:41
  3. Kan man använda...
    Av Lalle i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 07:59
  4. Använda boxen?
    Av Reddevil i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 19:29
  5. Vad ska jag använda...
    Av madmax1 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 07:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss