Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Xshare X-cruiser

  1. #1

    Xshare X-cruiser

    Jag letar efter Xshare X-cruiser, men är dålig på turkiska. Nån som har något tips? Jag vet att vi inte får ange länkar - men kanske lite vägledning.

  2. #2
    Xshare är för cardsharing via Deltasat och liknande modeller. Medans X-cruiser är för att uppgradera programvaran i dessa mottagare. Besök följande adresser för mer info:

    www.geocities.com/irpatch

    www.geocities.com/irpatch2/deltasat

  3. #3
    OK! Nu har jag laddat ned filen. Jag fattar vad jag skall göra, men det behövs en kod för att packa upp den. Då skal man ringa ett betalnummer i Tyskland. Verkar skumt tycker jag. Är det någon som provat detta och vet om det funkar?

  4. #4
    Just dessa hemsidor har den där skumma idén om att ta betalt för sina filer eftersom de enligt sig själva testar de inofficella program som kommer ut till Deltasat och liknande. Två förslag på vad kan göra:

    1. Leta reda på ett program som "knäcker" koden till Zip-filen innehållandes programmet, observera då att du behöver ett program som klarar nyaste krypteringen som används av Winzip.

    2. Leta reda på en annan hemsida där du kan ladda ner samma fil utan lösenordsskyddet

  5. #5
    Jag lyckades ladda ner filen från den där turksidan. Jag installerade den på datorn och kopplade in min Deltasat. När jag byter kanal så reagerar datorn och säger sen vanligen "no channel found", men några enstaka gånger säger den "one working server connected". Så långt verkar ju allt lovande, men några kanaler öppnar sig ej, förutom de som öppnas ändå utan X-share. Har någon fått detta att funka? Finns det några särskilda knep. Hur snabbt internet måste man ha t ex

  6. #6
    Har sett hastigheten 30kb/s som minsta uppkopplingshastighet.

    Följande instruktioner hittade jag på www.codeman2001.be :

    "DELTA / XSHARE...
    ***************
    This is a LITTLE Explanation "How to Do"..
    A couple of different explanations for ALL to understand..OK

    I installed the Delta XShare S/W V.1.24 on Top of V7.71s
    To find the S/W..V1.24 use "Google"and type this words
    Xshare Xcr*iser
    (this name has to be mentioned ..without it inserted you will NOT find the S/W..)
    Go to a Channel in the List provided..(see below)
    Start the S/W V1.24 ..
    Then GO to STB and Re-Start using switch on Rear...

    These should be your Settings on v.1.24 Proggi:
    Comm 1..OK
    NO Pics as yet..you will keep getting messages:
    Connected STB....
    Working Server...
    Channel found..
    OR
    Channel NOT found..!
    (this message tells you if the Channel WILL work or NOT.)
    1. Received ID = this is OK
    2. 1 Connected Serv. = this is OK
    3. 2 Connected Serv. = this is OK

    Sometimes the Server is TOO BUSY be Patient..OK

    Thats it..!

    BUGS.
    *****
    Nothing serious a few Crashes ..But DO a Re-Boot and its ..OK


    OK Guys..
    Here is an Update.. How to do..DeltaXShare..!

    Its really very easy...
    1. Upgrade your STB latest firmware V 7.71S...
    2.RUN DeltaXShare Programme V1.24...Connect server..
    3.Meantime go to Animal Planet = Hotbird..10930 Hor 27500 3/4...(N*va)
    4.Turn STB OFF/ON from back..that's all..PRESTO..

    Perhaps when I tried this yesterday the Server was busy so I was getting NO connection...now it seems OK.
    There is still a little fryyzing every few mins and sometimes the Pic goes completely...then comes back after a few mins..!
    TO SOLVE this Turn OFF ALL your running Programmes on the PC(torrents)
    BUT leave a Internet Connection..OK
    This WILL ONLY work if your Internet Connection is LIVE..!

    SO this is NOT yet very STABLE but lets be Patient IT WILL get better..!
    Keep checking the Boards for Updates..they are coming in every day..!

    Hope this explanation Helps you Guys..get started..! "

    Det är skrivet av Andrew007 som brukar vara en pålitlig källa.

  7. #7
    Är det nån som har fått detta att funka? det enda mitt xshare säger 1-2 server conected sen blinkar "SAME KEY" och den har koppling till STB och när man kollar i föräldra låset så står det Sharemode Activated! nån som kan hjälpa mig?

    //kUbbAS

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss