Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gammal D-master och kanal lista...

  1. #1

    Gammal D-master och kanal lista...

    Har en gammal Force D-Master 1122S och skulle vilja veta om det är möjligt att göra en total reset på den, eller i allafall kanal listan. Problemet är att den senaste kanal liste uppdateringen från Force ligger kvar och då den är närmare 2 år gammal nu så har det ju hänt en del. Efter att man har lagt till nya kanaler och gammla har bytt plats börjar det bli ganska rörigt. Det går att resetta mottagaren men då försvinner bara de kanaler man själv lagt till och inte den ursprungliga kanallistan som ligger kvar och spökar :evil:

  2. #2
    På Force hemsida kan man hämta både en kanalliste-editor samt nyaste kanal-listan. Har du provat med den?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #3
    Jag laddade ner både kanal listan och editorn och har hållit på med den ett tag nu. Men jag har inte lyckats föra över nåt till mottagaren för programmet låsersig helatiden precis innan det ska vara färdigt. Det hjälper heller inte att göra en "factory Reset" kanal listan är kvar endå... Nåja jag får väl leva med problemet antar jag, men bra att man fick reda på att det finns nya kanal listor att ladda ner i allafall det hade jag ingen aning om förut

    Edit:
    Fick det att funka nu, felet var port inställningarna på datorn...

Liknande ämnen

  1. filer för kanal lista / favoriter
    Av hingstin i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 20:46
  2. Kanal lista
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 15:20
  3. Kanal lista
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:38
  4. digiality 204 blev strong 8700 editera kanal lista?
    Av lacrits68 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 15:41
  5. Kanal lista Nokia 9802s
    Av Smiley i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss