Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Pluggins

  1. #1

    Pluggins

    Om jag har förstått det hela rätt så behöver man pluggins för både ljud och undertext?
    Vilka mer pluggins bör man installera för att allt ska funka riktigt?
    Har Flashat om till gemini 3.30 har försökt att installera gSUB 1.08 men det blir error samma med SV_locale_061022. går heller inte att installera! Vad är det som är fel?
    Eller behöver jag inte dessa puggins?

    Kör Newcamd-betad 6.10a/mgcamd 1.15
    DREAMBOX 500S
    Gemini 3.30 image
    Newcamd-betad 6.10b /Mgcamd1.16

  2. #2
    Jag kör också med Gemini 3.30, men jag har inga problem med vare sig gSUB, locale eller något annat jag laddar ned via blue panel. jag har en DM 7000s, och multiboot på usb.
    Om du kör multiboot får inte imagen som ligger i flashen vara för gammal (det står så här i image beskrivningen )

    Recommendation:
    If you don't install the Image in flash memory,
    the flash image shouldn't be of a old version. A
    swap file/partition (>= 16MB) should be present
    if several processes running in background.

    Möjligen kan problemet ligga där.

    Locale är för att du ska få svensk text i menýerna.
    gSUB eller Bullz-text är till för svensk text till utlänska program.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  3. #3
    ehh...
    Vet inte riktigt om verkligen förstår den rekomendationen!
    Man kan alltså se att det ligger 16MB nånstans och skramlar ?
    Jag använde mig av DCC för att flasha imagen är det bra ?
    Det står att det inte finns nån multiboot (bootmanager not found) i DCC .
    DREAMBOX 500S
    Gemini 3.30 image
    Newcamd-betad 6.10b /Mgcamd1.16

  4. #4
    Själv använder jag FlashWizardPRO.
    Funkar alldeles utmärkt.
    Om du startar upp FlashWizardPRO kommer nog några frågetecken försvinna.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kan du ladda ner något annat från blå panelen ? Det låter mer som ett nätverksproblem än FlashWizard. Om du inte kör med CF /USB eller hårddisk så har du nog bara Gemini på flash & det funkar utmärkt, MEN om du har multiboot så MÅSTE du ha en nyare CVS på flashen,

    Jag kör med 3 stycken 70xx & har olika installationer på alla. 1 med HD & multiboot, en med CF & multiboot & en med Geminin 3.30 på flash. Funkar OK alla.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Kan du ladda ner något annat från blå panelen ? Det låter mer som ett nätverksproblem än FlashWizard. Om du inte kör med CF /USB eller hårddisk så har du nog bara Gemini på flash & det funkar utmärkt, MEN om du har multiboot så MÅSTE du ha en nyare CVS på flashen,

    Jag kör med 3 stycken 70xx & har olika installationer på alla. 1 med HD & multiboot, en med CF & multiboot & en med Geminin 3.30 på flash. Funkar OK alla.
    Vad menar du med att man Måste ha en nyare CVS i flashen om man kör multiboot ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är så att nyare alternativ-img (Gemini osv) BYGGER på en sen version (CVS) av Dream-Multimedias orginalimg, så den måste man installera först i Flashen på DB för att sedan kunn installera ex. Gemini 3.30 på extraminnet mha multiboot. SOm jag förstår det använder alternativimg delar av boot-förfarandet från flashen & startar sedan den valda img från multibooten. På samma sätt som en PC läser bootinfot från MBR på disken.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Det är så att nyare alternativ-img (Gemini osv) BYGGER på en sen version (CVS) av Dream-Multimedias orginalimg, så den måste man installera först i Flashen på DB för att sedan kunn installera ex. Gemini 3.30 på extraminnet mha multiboot. SOm jag förstår det använder alternativimg delar av boot-förfarandet från flashen & startar sedan den valda img från multibooten. På samma sätt som en PC läser bootinfot från MBR på disken.
    Jag blev bara lite intesserad av att man MÅSTE använda en CVS Img.
    Själv har jag använt samma Img i flash och multiboot undert säkert 1.5 år ca 5 olika img.
    Har givetvis uppgraderat Img vartefter dom har släppts, både i flash och USB.Jag har haft stabila system trots det, men det skadar ju inte och testa en CVS img.
    PS har just nu stora problem att få MV/Mplugg att uppdatera EPG direkt ifrån DBn, möjligen något som man kan lösa med ett byte av Img i flashen.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du provar att ex. installera Gemini 3.x mha FW UTAN att ha uppdaterat orginalimg på flash, så går det inte ens att installera, du får ett felmeddelande av något kryptiskt. Man tror att filen man laddat ner är korrupt. Så då förstår jag inte att du har kört med samma img i 1,5 år ?

    Jag har installerat typ 40-50 DM 70xx boxar & genomgående med ett extra CF-minne, och ALLA som har uppdaterat har behövt byta till en nyare CVS.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Om du provar att ex. installera Gemini 3.x mha FW UTAN att ha uppdaterat orginalimg på flash, så går det inte ens att installera, du får ett felmeddelande av något kryptiskt. Man tror att filen man laddat ner är korrupt. Så då förstår jag inte att du har kört med samma img i 1,5 år ?

    Jag har installerat typ 40-50 DM 70xx boxar & genomgående med ett extra CF-minne, och ALLA som har uppdaterat har behövt byta till en nyare CVS.
    Jag har precis installerat senaste CVS Img i flashen, det är ingen skillnad när jag kör multiboot mot förut,men det är en ny start bild och jag upplever att DBn är lite snabbare i uppstarten.
    Jag har kört multiboot från Gemini 2.60 (vad jag minns )Till nu Gemini 3.30, samma Img i både flash och USB och jag har ALDRIG misslyckats med att installera IMGn, några felmedelande kanke jag har fått, men det har inte hindrat mig att försöka igen.
    Jag använder ALLTID FlashWizardPRO, om det har något med saken att göra vet jag inte.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss