Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: vlc snälla någon?

  1. #1

    vlc snälla någon?

    hej vet inte var jag ska fråga men jag har en stationär dator en bärbar en dm 500. jag har en s-video signal in i den stationära från en digitalbox. jag vill kunna streama från den stationära till den bärbara, och från dm till den stationära och den bärbara, jag kör även vls på den stationära, e här någon som kan förklara i enkla steg hur jag gör fattar inget vilka ip adresser och hur jag ska göra har testat allt nu och närmaste jag har kommit e att jag får bild på den bärbara från den stationära i en sek sen fryser det. dessutom så är bilden på den stationära helt blå, snälla någon det är säkert väldigt enkelt när man fattar det.

    Magnus

  2. #2
    Vad vill du göra?

    Jag fattar nada. Har läst ditt inlägg flera gånger, blir bara mer och mer förvirrad...

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Håller med, det är tom så att man undrar vilket språk det är på. Det blir MYCKET lättare om man sätter stor bokstav i början på varje mening, och avslutar med punkt. Men visst handlar det om VLC, och 2 datorer men sedan ? Vad är problemet. ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Jasså tyckte inte det verkade så svårt men vi kan ju bara börja med att streama mellan 2 datorer.

    Jag har en stationär dator med en s-video signal in från en digitalbox. Det vill jag kunna streama till min bärbara dator. Kan ni förklara enkelt hur man gör det?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Så som jag fattar vad du vill göra är, att ladda ner vlc både på 500:an å på din bärbara. Logga sen in på 500:an via ie med det ip numret som du har på boxen.

  6. #6
    så långt klarar jag det.

    Men vi börjar här! Jag har vlc på mina 2 datorer och på den ena datorn har jag en s-video signal från en annan digitalbox (marksänd) in jag vill kunna streama frånden datorn till den andra datorn.

  7. #7
    Vad har s-video signalen med de hela att göra? Den ska ju gå till tv:n. När du streamar använder du nätverket.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag tror du blandar lite ! Gör så här:

    - Dela ut den disken där du har filen som du ska streama.
    - Montera den i din bärbara.
    - Starta VLC på din bärbara & peka ut filen du vill se.

    Alternativt så sätter du upp en streaming server (VLS).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    tydligen e detta fel forum att fråga på om man inte är en expert själv?

    Jag förstår inte vad det e ni inte fattar? då tar jag det en sista gång.

    Jag har en dilog marksänd digitalbox som är kopplad till min stationära dator med en s-video kabel.

    Det gör att jag kan se på min dator vad som visas på digitalboxen, ok?

    Men jag vill skicka det vidare på nätverket så jag kan se det även på min bärbara dator.

    sen vet jag inget om VLS eller montera i min bärbara jag vill ha en liten guide eller lite hjälp.

    dessutom har jag ingen fil att dela ut eftersom källan är direkt från digitalboxen.

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Menar du att du vill streama en signal som kommer in i ditt grafikkort. Då måste du ju fånga upp den signalen på något sätt & ett sätt är VLS. Men där finns det ett gäng med inställningar att göra, så det lättaste är att kolla på deras forum.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Hjälp med dm 600! Snälla
    Av mannen11 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 05:14
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 18:18
  3. Någon som kan softcam.key? snälla hjälp
    Av vic20 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 18:20
  4. Hjälp mig snälla.
    Av missj i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 17:39
  5. snälla nån
    Av the master i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 01:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss