Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lösning på mottagarproblem ?

  1. #1

    Lösning på mottagarproblem ?

    Jag har idag två abonemang på VS och CD. Tar ner dessa via vars en mottagere som jag sedan skickar ut i mitt villa nät som RF kanaler. Jag kan alltså välja en VS och en annan CD kanal och titta på dessa på valfri TV i huset. Dessa mottagare har jag i TV bänken i vardagsrummet tillsammans med all annan utrustning.
    Nu till problemet...... Jag tänker byta till CS och säga upp VS och CD abonemangen. Har kollat på lite olika motagare och inte hittat något som verkar funka till mina önskemål och till hyffsade pengar. Väljer jag 2 st Dreambox 400S och kanalmodulerar dom externt så har jag problem med att styra dom via fjärr. Vill inte ha boxarna i olika rum. En Reelook är en annan lösning men då får jag bara en RF kanal. Andra lösningar drar iväg pengamässigt.
    Är det någon som har lyckats med nån lösning ?

  2. #2
    Varför skall du ha två mottagare när du klarar allt med en DB-500 S.

  3. #3
    Jag får inte två oberoende RF ut kanaler med en 500S......

  4. #4
    Har samlat på mig några burkar genom åren och har f.n. en Relook 400s och en Nokia 9902 i mitt TV-rum med CS via Smart Wi och med det två kanaler ut i huset via RF. Tänker skaffa mig en RF-modulator till min CD HD-box och får på så vis ut tre kanaler i huset.

  5. #5
    KK>>> Japp, det är så jag gör idag. Problemet är att jag inte vill lägga pengar på två eller fler boxar i >4000kr klassen.

Liknande ämnen

  1. mottagarproblem DM500 klon
    Av Stormic i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 10:09
  2. M II lösning
    Av emma i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 18:32
  3. lösning
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 18:56
  4. lösning på g??
    Av magellan69 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 16:45
  5. En lösning?
    Av bängan i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 17:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss