Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: skriva in box id själv

  1. #1

    skriva in box id själv

    Vet någon något program som man kollar tv med som man kan skriva in BoxID:et själv i? För annars måste jag köpa en kortbrännare och skriva in boxid:et i mitt loader card.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Box ID skriver du in med fjärrkontrollen.
    Du börja med Menu och sedan väljer du CommonInterface - Predator3.xx - Settings - NDS Box serial - Enter på det befintliga numret och nu skriver du in ditt nummer.
    Du tar dom 10 första siffrorna och bryr dig inte om det elfte. Så ska det vara klart och boota om receivern.
    Nu undrar jag bara hur du vill få Predatorn in på ditt Loaderkort när du inte har en brännare. :?

    Mvh Kalle

  3. #3
    har försökt förklara för den här killen över pm och till och med msn kalle_p , sa pecis det du skrev men killen verkar inte ha koll på sina prylar...

  4. #4
    jo men jag fattar väl att man behöver en brännare, men jag ville bara veta om det fanns något annat sätt att göra det på eftersom jag redan har tagit BoxID:et från viasat boxern. är ju rätt onödigt att köpa en brännare om man redan har box:idet men om det är det enda sättet att det ska funka på så får jag väl köpa en då. ville bara veta om det fanns någon annan idé. that's all!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ascent
    jo men jag fattar väl att man behöver en brännare, men jag ville bara veta om det fanns något annat sätt att göra det på eftersom jag redan har tagit BoxID:et från viasat boxern. är ju rätt onödigt att köpa en brännare om man redan har box:idet men om det är det enda sättet att det ska funka på så får jag väl köpa en då. ville bara veta om det fanns någon annan idé. that's all!
    Jag tror du resonera en aning baklängs :wink:
    Första steget är att skaffa ett Dragon/T-Rex Cam ; sedan måste Du få in Predatorprogrammet i den. Till det behöver du ett Loaderkort ; Loader kortet är tom när du köper det, altså måste du har en brännare för att skriva mjukvaran till kortet. När du har gjort det stoppa du det i ditt Cam och aktivera det. Har du klarad av detta kan du tänka på din BoxID. Men det vore bra om du skulle tala om vad du har för grejor.

    Mvh Kalle

  6. #6
    mm jag har T-REX SUPERMODUL 4.6 med loader card och sen har jag ett Twinhan DVB-S kort.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ascent
    mm jag har T-REX SUPERMODUL 4.6 med loader card och sen har jag ett Twinhan DVB-S kort.
    Då heter filen som gäller för dig "Predasaur 2.12" det är den filen du måste bränna på ditt loaderkort.

    Mvh Kalle

  8. #8
    Okej tack. Vart får man tag i en billig kortbrännare som kan hantera viasat kort?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ascent
    Okej tack. Vart får man tag i en billig kortbrännare som kan hantera viasat kort?
    Vad är det för fel på din sökfuktion? Hos mig funkar den bra, testa den......

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ascent
    Okej tack. Vart får man tag i en billig kortbrännare som kan hantera viasat kort?
    Nu är du fel ute. Du ska inte hantera ett Viasatkort med brännaren, du skall använder ditt Loaderkort i den. På brännarfronten rekommendera jag ADtekniks MP3.5 eller Mp3.6 men det finns även andra.

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. skriva filer till cd med xp
    Av James Bond i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 09:45
  2. Skriva koden själv...
    Av pepsitobbe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 22:09
  3. [LÖST] Skriva in koderna
    Av Bakircioglu i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 10:29
  4. [LÖST] skriva in koder
    Av comhitcomhit i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 14:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss