Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Boxers monopol snart ett minne blott...

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    bättre gå över till h.264 på alla betalkanaler så får man plats med åtminstone ca 60 kanaler i SD...
    Kanon idé! Vad tror du alla som precis har köpt nya mottagare säger om det? Folk klagar ju redan på att de varit tvunga att köpa en box för under 400 kr för att se SVT

    Jag håller med dig om att det varit bäst av tekniska skäl, men det kommer inte hända de närmaste 10 åren... Eventuellt skulle man kunna göra det på nya och smalare kanaler där folk är villiga att betala för det, som man ju redan gör med HD sändningar idag, men då klagas det väl på att bara rika har råd att hänga med i den tekniska utvecklingen och möjlighet att se alla kanalerna.

  2. #12
    Att få Viasat och Canal Digital att använda ett gemensamt kort.Tillåt mig småle.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av febster
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    bättre gå över till h.264 på alla betalkanaler så får man plats med åtminstone ca 60 kanaler i SD...
    Kanon idé! Vad tror du alla som precis har köpt nya mottagare säger om det? Folk klagar ju redan på att de varit tvunga att köpa en box för under 400 kr för att se SVT
    Om du menar de som har köpt de sk folkboxarna utan abb så berörs de ju inte av förändringar på betalkanalerna...

  4. #14
    Vad betyder "h.264" undrar en nörd?

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Om du menar de som har köpt de sk folkboxarna utan abb så berörs de ju inte av förändringar på betalkanalerna...
    Nä, det förstår jag med, men det jag menade var att folk klagar redan på att de måste betala så lite, så vad tror du händer med de som betalt 1500+ för sin godkända box för att fortsätta få in betalkanalerna? Visst nog kommer man få köpa en box för 1kr vid förlängt abb, men jag hör redan.. -"jag vill inte ha en skitbox för 1kr, jag köpte ju en godkänd PVR för 3000"

    Jag är en av de som gärna betalar för kvalitet och kantitet, men jag tror många hade skrikit och krävt omval! :wink:

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av folke
    Vad betyder "h.264" undrar en nörd?
    Det är en av alla olika standarder för komprimering av videosignalen, du kan läsa mer här : http://en.wikipedia.org/wiki/H.264

  7. #17

Liknande ämnen

  1. What is Boxers Provider ID?
    Av TJMacGyver i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 14:45
  2. Boxer kan förlora sitt monopol
    Av admin i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:55
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:40
  4. Boxers Monopol Ohotat - Ingen Vill Konkurrera
    Av DennisOlof i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 15:47
  5. Boxers nya hemsida
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 15:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss