Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dilog Dt-358

  1. #1

    Dilog Dt-358

    Kommer inom kort bli boxer-kund och undrar om någon här har erfarenheter av boxen Dilog Dt-358.
    Vad är bra och vad är dåligt med den??

  2. #2
    Vilka krav kan man ha på en box för 7-800 sek?

    + Bra bild
    + Hyfsat snabb

    - Kan inte mappa tex SVT1 till knapp 1
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    förklaring tack

    vad menar du med att det inte går att mappa tex SVT1 till knapp 1??

  4. #4
    @T-bird har både rätt och fel!

    Citat från Bruksanvisningen:
    Flytta FAV
    Ni kan byta position på kanaler i favoritlistan (men inte i huvudlistan).
    -Tryck OK på den favoritkanal ni vill flytta.
    -Bestäm den position ni vill flytta till med hjälp av ▲,▼knapparna.
    -Tryck OK för att bekräfta den nya positionen.
    -Tryck på VIT knapp för att gå ur flytta kanal läget.
    Alltså t.ex. du kan få SVT1 på knapp1 på fjärrkontrollen, om du lägger kanalerna i en favoritlista eller flera,( 8st favoritlistor går att använda ).:thumbup:

  5. #5
    Jag skulle vilja säga att du har både rätt o fel

    I favlistan kan du flytta om kanalerna i den ordning du vill och det funkar då att zappa med + och - i den ordning man vill, ska man däremot använd siffer knapparna så är det orginal placeringen som gäller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6

    Så vad göra?

    NI som vet mer om boxen. Ska jag köpa denna eller finns det någon annan bättre i den här prisklassen. Tänker inte slanta upp till en med hårddisk????

  7. #7
    Det är väl en OK box för dom pengarna.
    Haka inte upp dig på det jag sa om att det inte går få kanalerna på rätt knapp, för det är inte Dilog ensamma om utan det är idag mer regel än undantag.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av sodertalje Visa inlägg
    NI som vet mer om boxen. Ska jag köpa denna eller finns det någon annan bättre i den här prisklassen. Tänker inte slanta upp till en med hårddisk????
    Har en sådan.. snabb att zappa med.. hatar långsamma avkodare.
    Den är dock numera förpassad till kökstv:n då den nya plattisen har en digitalmottagare inbyggd.

  9. #9
    För att spinna vidare på samma tråd.. Har en dilog dt-385.. Sitter och lajjar med en CS (NewCS 1.3), Har väl fått snurr på CS tror jag.. Men jag lyckas inte med Season..
    Har provat med SNS525 4.09 och den verkar ha problem med ATR:en.. Och bäst resultat har jag haft med en baud på ca 10000.
    Har även provat en del med LCE men där får jag en hel del fel också..

    Nån som har en fungerande setup som man kan ta del av.
    Eller är det som så att det inte funkar med 358 och season ? (Inte för att jag förstår varför det inte skulle funka men.. ).
    Boxerkortet som jag har är version 3.5, har inte hittat nån matnyttig info om det heller..
    Hoppas på någon att brainstorma med..

    Kan även posta lite loggar vid intresse..

Liknande ämnen

  1. Dilog 550, filformatet HAV
    Av olsann i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 16:02
  2. Dilog DT-355
    Av jolt i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 09:34
  3. Dilog 550
    Av ynot i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 10:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss