Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Svenskt Canal Digital abb i Oslo?

  1. #1

    Svenskt Canal Digital abb i Oslo?

    Vi är fyra killar i Norge som bor på barack i Oslo på veckorna. Vi vill se fler svenska kanaler så därför tänkte vi skaffa ett svenskt Canal Digtal abbonemang. När vi ringer till CD:s kundtjänst menar killen vi pratar med på att det är stört omöjligt att att det att funka utomlands. Detta tvivlar jag på då min far har parabol (Viasat) i sin husvagn och fått det o lira ca 30 mil ner i Tyskland. Däremot kan jag tänka mig att det inte är lagligt ta med sig parabol och abb utomlands varpå på killen i supporten på direkten utan att tveka dissade min ide med svensk parabol i Oslo.

    Min fråga är: Går det att få in CD:s kanaler i Oslo.ray:

    PS: Vi har svenska adresser i Sverige.

    Tack på förhand!:clap:
    _______________________________________
    nikgusta

  2. #2
    Ja det går bra att ta in den satteliten i Oslo...

    Dock måste du ha en svensk adress att teckna abbonemanget , parabol och box brukar ingå...


  3. #3
    Naturligtvis går det att få in alla CD:s kanaler i Oslo, det är bara att beställa till en adress Sverige och köra igång. Det är definitivt inte olagligt att ta med sitt kort utomlands, däremot kan det vara ett avtalsbrott och det värsta som kan hända OM de kommer på det är att avtalet bryts.

  4. #4
    Nej olagligt kanske var att ta i ifrån min sida, avtalsbrott är nog mera rimligt kanske...:errf:

    Bugar o bockar för era snabba svar:thumbup:
    _______________________________________
    nikgusta

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ganska larvigt av personen på CD att strunta i er.

    Anledningen är att dom bryter mot avtal om dom skulle sälja abbonemang till folk utomlands, men ni har ju svenska adresser, var dom smarta skulle dom sälja till er, ni kan ju bli kunder då tjänar man pengar.

    Inga problem att få in kanalerna i oslo, om ni inte själva kan sätta upp parabolen, kolla med någon lokal firma eller tv-snubbe som sätter upp paraboler, han kan hjälpa er rikta in den. Ni kan göra det själva också.

    Kortet måste ni dock teckna till en svensk adress, vet inte om dom kollar telenummer när man ringer. Men ska inte vara några problem. Det går även att få in CD samt Viasat i spanien om man vill men det kräver en ganska stor parabol för att det ska fungera, men generellt går det att få in Viasat och CD i hela europa.

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Oslo
    Av krafft01 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 10:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss