Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur göra för att använda en gammal Astra parabol till CD + multiabg, nytt Mikrohuvud

  1. #1

    Hur göra för att använda en gammal Astra parabol till CD + multiabg, nytt Mikrohuvud

    Hej har några frågor som ni säkert kan svara på.

    Jag hade tänkt att göra så här. Jag har en gammal Astra parabol liggande som jag hade tänkt att sätta upp för att ta in canal digital. Men jag behöver väl köpa ett nytt mikrov,huvud. ?

    Sen hade jag tänkt att köpa en beganad HD box från CD + en icke HD box då jag har en platt + en tjock tv. Hade tänkt att köra cardsplitter här.

    Sen hade jag tänkt att köra på ett multiabgskort från mina föräldrar. Skulle detta fungera.

    Så frågorn blir:

    1 Behöver jag köpa ett nytt Mikrovhuvud, Räcker det i så fall med detta
    Maximum V-2 twin LNB 0.2db Art nr.: 1156 på http://www.satpro.se/default.asp?id=...=104&divshow=1

    2. Har CD börjat med att para ihop kort med box, funkar det med CD HD box + att använda en vanlig box ?

    3.Finns det några hinder med att använda ett multiabg?

    Tacksam för alla svar.

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    CD parar sina kort, men tydligen begränsar detta bara kortbyte inom deras egna boxar :P
    ologiskt ja...men det är ju cd..

    Nej vad skulle det finnas för hinder för multiabb, förutom att du inte FÅR dela det med andra enligt avtal.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Så jag kan köpa en begagnad CD HD box + en vanlig box & använda cardsplitter. Så länge jag inte sätter in orginal kortet i Canal Digital "orginal" HD boxen eller någon annan Canal Digital "orginal"box ? Detta pga parningen mellan kort & box.

    Para CD alla sina boxar med kortet?

    Har jag fattat detta rätt då?

    Funkar det att använda ett gammalt Astra paket om man byter mikrohuvud som jag skrev ovan ?

    Vad har ni för tips på boxar som inte är orginal för att slippa parnings problemet ? Får inte kosta allt för mycket .
    En HDbox + En vanlig.?

    Om man beställer HD paketet från Canal Digital , måste man då köpa deras HD box ?

    /G

  4. #4
    Tror inte att parningen är ett problem idag, hur det blir i framtiden vet man inte
    Om du ska ha HD paketet så måste du ha en av deras boxar även om du inte använder den, problemet om man köper en beggad box på tex blocket är att det serienummret redan kan vara "bokat" på ett abb redan och sedan säljs den, vet inte hur CD hanterar sånt.


    Ang parabol o LNB så kan du förmodligen använda bägge 2, men ett nytt LNB kostar inte många hundringar så det kan vara en bra investering ivf.

    Kolla med CD om dom inte bjuder på box eller kraftigt rabatterar en om du binder upp dig tex 24 månader samt hur dom hanterar det där med beggade boxar.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. STOR Parabol och Astra 2D
    Av c-larsson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 09:22
  2. Viasat guld med gammal parabol?
    Av rillian i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 21:16
  3. Gammal kod till VIA TICKET?
    Av ronnan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 13:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss