Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Aktivera HD-paketet ?

  1. #1

    Aktivera HD-paketet ?

    Hej, jag skaffade mig en HD-mottagare nyligen med CDs HD-paket, fast det funkar inte, det är inte "aktiverat" än. Det står att det finns inget på det abbonemanget. Jag ringde till CD support och de sa att jag hade det på kortet men att det tar ett tag att aktiveras, de sa från 1 timme till några dagar (med dra ut strömsladdproceduren), att jag skulle ha det tills efter helgen.

    Är det några fler som har haft detta "problem" ? Jag läste att en iallafall verkade ha samma problem som mig, frågan är... kan man påskynda denna process på någotvis, så den aktiveras för mig ?

    Jag har haft CD förut, med det "vanliga" paketet, beror det kanske på det?
    Jag har förövrigt C+HD, C+HD Sport och SVT HD. (som man får gratis i 2 veckor) Så det är bara HD-paketskanalerna som inte fungerar.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    215
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av death Visa inlägg
    Hej, jag skaffade mig en HD-mottagare nyligen med CDs HD-paket, fast det funkar inte, det är inte "aktiverat" än. Det står att det finns inget på det abbonemanget. Jag ringde till CD support och de sa att jag hade det på kortet men att det tar ett tag att aktiveras, de sa från 1 timme till några dagar (med dra ut strömsladdproceduren), att jag skulle ha det tills efter helgen.

    Är det några fler som har haft detta "problem" ? Jag läste att en iallafall verkade ha samma problem som mig, frågan är... kan man påskynda denna process på någotvis, så den aktiveras för mig ?

    Jag har haft CD förut, med det "vanliga" paketet, beror det kanske på det?
    Jag har förövrigt C+HD, C+HD Sport och SVT HD. (som man får gratis i 2 veckor) Så det är bara HD-paketskanalerna som inte fungerar.
    Jag hade samma problem.
    Fick vänta 2 veckor

  3. #3
    Är det någon som vet om man kan beställa familjepaketet + HD-paketet baram utan box från CD.

    Fungerar kortet direkt i en annan box (ej CD-box)?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Nej du måste använda deras box enligt CD. Ingen annan är godkänd.

    Kortet fungerar troligtvis i vilken box som helst så länge du inte pairar det med canal digitals egen. Om nu inte de redan gjort det när du får kortet.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Kortet fungerar troligtvis i vilken box som helst så länge du inte pairar det med canal digitals egen. Om nu inte de redan gjort det när du får kortet.
    Har varken köpt abonemang hos CD än eller box.
    Om nu kortet är pairat när man får det, hur går man isf tillväga för att använda kortet i en annan box?

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag vet faktiskt inte, det kanske någon av våra medlemmar som redan införskaffat detta kan svara på..
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    Om CD inte gjort några ändringar så kan man ALLTID stoppa kortet i en "icke-CD-box" och det funkar. Det är konstigt nog bara inom deras egna boxar som det inte går att skifta.

  8. #8
    Om man inte skulle kunna skifta box låter det nästan som ett fall för KO. Mig veterligen får man väl inte eliminera konkurransen på det sättet?

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Boxen leveras med tjänsten och ingår i abonnemanget, och ingår du avtal med dem så förbinder du dig till att använda deras utrustning.... de har skyddat sig på alla sätt. Så glöm KO
    Multitasking means screwing up several things at once.


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Boxen leveras med tjänsten och ingår i abonnemanget, och ingår du avtal med dem så förbinder du dig till att använda deras utrustning.... de har skyddat sig på alla sätt. Så glöm KO
    Ja men då får dom fan bjuda på HD boxen också när dom tvingar på en deras skit.

Liknande ämnen

  1. Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 12:18
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. någon som tittar på spanska d+ paketet
    Av rembrant i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 09:51
  4. Aktivera XP
    Av nygrent i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 06:18
  5. Local paketet
    Av Wilhelm80 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 19:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss