Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Canal Digital kabel-tv på dreambox dm500c

  1. #1

    Canal Digital kabel-tv på dreambox dm500c

    Hej!
    har precis köpt in en dreambox dm500c för kabel tv, jag har försökt att söka efter kanaler i den automatiska sökningen. men den hittar inget alls. jag bor i norrköping och har canal digital kabel tv. den borde i alla fall hitta gratis kanalerna tycker man. använder genimi 4.2 som image. tacksam för ett snabbt svar.

  2. #2
    Inget nytt? Har också CD via kabel och skulle vilja ha en bättre box.

  3. #3
    Nog bör den hitta något, men är du säker på att du har gratiskanaler? Jag har det, men då jag hade COMHEM förut (dvs inga fria kanaler) blev jag jäkligt överraskad att CD kabel hade gratis-kanaler. Misstänker fortfarande att något är fel, men vem bryr sig.

    Jag tror jag kör Gemini 3.1 på min gamla DM500C och den hittar kanaler.

  4. #4
    Jag har ett CD-abonnemang men i det ingår inte SVT, TV4, TV6 mm. Dock sänds Mux1 med dessa i nätet. Måste således vara gratisboxen som följer med abonnemanget som inte klarar av att ta in dessa kanaler. Skulle en dm500c fungera som ersättare? Dvs klara av att både plocka in gratiskanalerna och de kanaler jag faktiskt betalar för (c+ mm)

  5. #5
    Jag förstår nog inte riktigt vad du säger stronzo.

    Varför sänds dessa kanaler om inte CDs egen box klarar av att ta emot dem?

    Är det marksända mux 1 & 2 som vidaresänds analogt eller digitalt i nätet? I det analoga fallet kan en DVB-C-box inte kan ta emot dem. Om det är digitalt så lär det krävas en DVB-T-box, om man nu inte konverterar den digitala sändingen till DVB-C när man kopplar in den i ett fastighetsnät. Tror det finns andra här som har bra koll på hur man brukar göra sådant.

  6. #6
    Det krävs en box för det fria marknätet så DVB-T antar jag. Det jag då undrar är om man kan ha en box som kan ta emot både DVB-T och DVB-C. Känns onödigt med två boxar.

  7. #7
    Hmm, men om CD:s egna box är en DVB-C-box borde svaret vara ganska tydligt varför den inte kan ta emot sändningen i denna mux1. Å andra sidan är det ju mest fråga om mjukvara så det är inte omöjligt att CD skulle kunna bestycka boxen med såväl DVB-C och DVB-T.
    Kan möjligen också vara så att de sänder ut både sina muxar och mux1 för dem som inte abonnerar på deras utbud utan föredrar att plocka SVT från mux1. Fast å andra sidan vore det idiotiskt.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av stronzo Visa inlägg
    Det krävs en box för det fria marknätet så DVB-T antar jag. Det jag då undrar är om man kan ha en box som kan ta emot både DVB-T och DVB-C. Känns onödigt med två boxar.


    DM7025 kanske? Stoppa in en DVB-C-tuner och en DVB-T-tuner.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    på vissa ställen t.ex umeå så har dom 3 operatörer i sitt nät... CD, SPA och Boxer... så dom muxar han pratar om är boxers utbud och inte CD... en dm7025 med DVB-C och DVB-T tuner i samma box borde funka utmärkt...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Jag har testat att koppla in en dm500C i bostadens tvutagg i umeå. dem kanalerna jag får in när jag söker på samma frekvens som för comhem får jag in 1,2,3,4,5,6,9, eurosport mfl och kan se på dem utan kort. Antar att dem är gratis? Får även in massa viasat kanaler som jag inte får bild på. Men jag får inte in c+ kanalerna som jag vill abbonera på? Är det en T modell man ska ha då? Hänger inte med i eran diskussion

Liknande ämnen

  1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal Digital's kabel tv
    Av vaders i forum Canal Digital
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 16:55
  3. Canal Digital kabel-TV box
    Av ronnyP i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 20:17
  4. Canal digital kabel TV
    Av pstar i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 13:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss