Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gå från MythTV till Dreambox 600 - frågor

  1. #1

    Gå från MythTV till Dreambox 600 - frågor

    Hejsan,

    Jag överväger att avveckla min HTPC som snurrar med Ubuntu och MythTV och istället skaffa en Dreambox 600. Mindre plats under tv:n, helt tyst, drar mindre ström, etc. Men jag har några frågor/funderingar:

    * Gränssittet överlag? En polare har en Dreambox 500 med senaste Leatherface och det verkar ju rätt ok som gränssnitt. Men vad jag förstår finns det nyare till 600:an, bättre och snyggare?

    * Inspelningsfunktionen, hur är den? Möjlighet att schemalägga direkt från EPG, möjligt att välja att spela in alla avsnitt av en serie, etc?

    * Timeshift, finns det och funkar det isåfall bra?

    * Annat att tänka på?

    Har letat runt, men det är svårt att hitta bra uppgifter om vad som är möjligt och inte tycker jag...

  2. #2
    Om du vill spela upp HD material så som 1080 720 filmer och liknande så är HTPC bra mycket bättre. En HTPC klarar då också av att spela upp dagens standard format som te.x mkv och avi.

    Allt detta klarar inte dreamboxen, plus att du måste köra bilden via en analog kabel (scart eller komponent) vilket försämrar bilden ytterligare.

    Om du har pengar (och tid att leka), köp en Popcorn Hour (media spelare) och en Dreambox 500 box, så har du allt och lite där till.

  3. #3
    HDTV och sånt är inte direkt intressant just nu. Eventuellt att jag bygger en HTPC igen senare om jag känner att jag vill ha de funktionerna, men just nu vill jag bara ha något som är hyffsat enkelt, och därför söker jag svar på nedanstående (ovanstående? ) frågor.
    Med "enkelt" menar jag att jag gärna kan mecka ett par kvällar för att få fart på det, bara det funkar sen...

Liknande ämnen

  1. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  3. Mythtv EPG från internet.
    Av cry_wolf i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 19:45
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 20:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss