Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ComHem med CS - Optimal setup till lagom peng?

  1. #1

    ComHem med CS - Optimal setup till lagom peng?

    Hej!

    Är nybörjare i detta område men läst en hel del runt det dock men utan att köpt några saker än.

    Är nu sugen att köra igång. Första steget är ju defenitivt att köpa HW och vad ska man köpa...=)

    Fråga
    ====
    1. Ska börja abonnera på något CH abonnemang och köra lite CS men vilken HW ska jag köpa för att få en bra HW setup till ett rimligt pris?

    Har lite önskemål men inga krav:
    * HDMI-ut
    * Digitalt ljud-ut
    * Trådlös anknytning på något sätt till boxen som kör CS

    Detta går säkert att hitta i tidigare trådar men jag har inte gjort det än så svar om att jag ska leta vidare i forumet kan jag vara utan.

    Tack på förhand till alla som vill hjälpa till!

    //Piraten

  2. #2
    Den enda som jag kännar till (rätta mig om jag har fel) med hdmi är Vantage boxen, och den kostar i sin tur även en slant.
    Digitalt ljud-ut är det väll på alla dreamboxar så vitt jag vet(har dock inte testat den, men den är där bak på min box iaf )
    Trådlös är det nog snålt med, har inte sett en enda box som har inbyggt trådlöst. Det du dock kan göra är att köpa ett homeplug-paket(nätverk via eluttagen), borde funka klockrent till det.

    Jag skulle tipsa dig om att skaffa en DM600PVR då du har väldigt stora möjligheter till att byta till CD eller Box*r om du tröttnar på CH. Men även så får du plats med en hårddisk som du kan spela in tvprogram på. Kör själv med 2st DM600 här hemma och det funkar klockrent på båda boxarna.

  3. #3
    För att få trådlöst kan du köpa en sk brygga. du har en trådlös router i ditt hem och sedan köper en brygga. det är som en mini trådlösrouter

    https://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010068222

    så ser dom ut och ligger runt den prisklassen för de billigaste. fungerar utan några som helst problem hos en vän till mig. 500c har en digital ljudutgång iaf och som timerx skriver så har nog alla boxar detta

Liknande ämnen

  1. Optimal server-dator
    Av linkan77 i forum Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 02:01
  2. Omkodning lagom till matchdag för fotbolls EM
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 18:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss